هشدار ارتش مصر به مرسی: صبر ما حدی دارد

به نوشته روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن، وزیر دفاع مصر در اظهاراتی هشدار آمیز خطاب به گروه اخوان المسلمین گفت، نیروهای مسلح این کشور امنیت ملی را مافوق مسائل دیگر می دانند.

ژنرال عبد الفتاح السیسی که دیروز به مناسبت پایان آموزش اولیه دانش آموختگان دانشکده نظامی سخن می گفت افزود، ما به خداوند،‌ میهن و مردم متعهد می شویم که نیروهای مسلح حافظ سوگند میهن پرستی باشند و مصر و امنیت ملی آنرا مافوق همه چیز قرار دهند.

در این مراسم برای اولین بار دانش آموختگان سوگند سرسپردگی به میهن و نیروهای مسلح را یاد کردند .

گفته می شود این سوگند در واکنش به پیش بینی هایی است مبنی بر اینکه گروه اخوان المسلمین بدنبال ورود به ارتش و اخوانی کردن آن است.

بنا به گفته ناظران سیاسی اظهارات سیسی به منزله هشدار ضمنی به گروه اخوان المسلمین است .

این هشدار در چارچوب تنش بوجود آمده میان ارتش و گروه اخوان المسلمین که چند روز قبل به اوج خود رسیده است داده شد.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح مصر در واکنش به اتهامات یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین مبنی بر نقش داشتن ارتش در کشتن شانزده سرباز در ماه رمضان اعلام کرد که صبر ارتش طولانی نخواهد بود.


فرمانده ارتش مصر: اوضاع وخیم است

خبرگزاری رویتر نیز در همین رابطه در گزارشی از قاهره نوشت، منابع امنیتی آشنا به تحولات در مصر گفتند ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده ارتش مصر به محمد مرسی رئیس جمهور این کشور اعلام کرده اوضاع وخیم است .

منابع امنیتی و سیاسی در مصاحبه با رویتر گفتند، ژنرال سیسی در نشستی محرمانه از رهبران سیاسی مصر خواست برای مقابله با بحران اجتماعی و مالی در کشور، اختلاف هایشان را کنار بگذارند.

به گفته این منابع، اگرچه نیروهای مسلح می گویند می خواهند همچنان بیطرفی خودشان را حفظ کنند اما درعین حال معتقدند که نمی توانند اوضاع کنونی در خیابان های کشور را نادیده بگیرند.

آدينه، 11 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-01 ساعت 11:03
خبر بعدی : سوریه؛ تغيير سياست آمريکا، ضربه ای به رژیم تهران
خبر قبلی : پاسدار سلیمانی: اگر سوریه یک حاج همت داشت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -