منبع حکومتی: درگیری کشاورزان اصفهانی با پلیس

یک منبع آگاه درباره وقایع به وقوع پیوسته در اصفهان به «تابناک» گفت: این غائله که روز گذشته آغاز شده بود با گذشت زمانی نسبتا طولانی و پس از به وقوع پیوستن برخی حوادث نامطلوب مانند آسیب دیدن یکی از خطوط اصلی انتقال آب به استان مجاور اصفهان، درگیری معترضان و پلیس، تحریک احساسات عمومی و مواردی از این دست خاتمه یافت.

وی که عامل اصلی بروز این اتفاق را خشک‌سالی ناشی از کم بارشی در سالهای اخیر دانست، افزود: برخلاف آنچه برخی کشاورزان معترض تصور می‌کنند، آب زاینده رود نه برای کشت و زرع، بلکه برای تامین آب آشامیدنی به برخی نقاط منتقل می‌شود و این ماجرا با تامین شرایط اولیه زندگی برخی هموطنانمان رابطه مستقیمی دارد.

او در پایان با دعوت از مردم به حفظ آرامش می‌گوید: طی دو روز اخیر مسئولان استانی به همراه جمعی از مسئولان کشوری در منطقه حضور یافته و تلاش دارند تا تدبیری برای رفع مشکلات مردم بیاندیشند اما از سویی این اقدام می‌توانست پیش از وقوع حوادثی از این دست رخ دهد و از سوی دیگر لازم است که کشاورزان با آرامش بیشتری برای حل مشکلات گام بردارند.

گزارش دریافتی: در جريان درگيری چهارشنبه شب در ورزنه اصفهان حدو 400 نفر مجروح شده اند که هفت تن از آنان به دليل اصابت گلوله های ساچمه ای بینايی خود را از دست داده اند. اسامی برخی مجروحین که کور شده اند بدین شرح است: محمد ابراهيمی نصب 22ساله، مجيد طهماسبی 34ساله، سيد جواد فاطمی 32ساله، حامد باقری 20ساله و محمد شهبازی. غير از محمد شهبازی که در بيمارستان فيض اصفهان بستری است، بقيه مجروحین در بيمارستان الزهرا اصفهان بستری هستند.


سپاه: دولتی‌ها مقصر ناآرامی‌های اصفهان هستند

دیگربان: سایت رسمی سپاه اصفهان از بروز ناآرامی در تجمع کشاورزان شهر «خوراسگان» این استان خبر داد و مسئولان اجرایی و مقام‌های دولتی را متهم ردیف اول این ناآرامی‌ها معرفی کرد.

ناآرامی در استان اصفهان پس از شکستن لوله آب انتقالی اصفهان به یزد در اعتراض به قطع شدن آب کشاورزان این استان و بی‌اعتنایی مسئولان به این اعتراض‌ها از اوایل هفته جاری آغاز شده است.

شهر‌های «ورزنه» و «خوراسگان» از جمله مناطقی در استان اصفهان هستند که گزارش‌ها از بروز درگیری میان کشاورزان این مناطق با نیرو‌های امنیتی حکایت دارد.

سایت سپاه اصفهان نیز با تائید گزارش این درگیری‌ها در «خوراسگان» گزارش کرده شب گذشته حوزه علمیه و یکی از پایگاه‌های بسیج این شهر مورد حمله قرار گرفته‌ است.

این سایت با اعلام دستگیری دو نفر در این درگیری‌ها٬ از مسئولان اجرایی استان اصفهان به خاطر بی‌اعتنایی به خواست و اعتراض کشاورزان انتقاد کرده و آن‌ها را مسئول این ناآرامی‌ها معرفی کرده است.

به نوشته این سایت سپاه٬ کشاورزان شرق اصفهان از مدت‌ها پیش به وضعیت خود اعتراض دارند٬ اما «هیچ راه ‌حل و کمک دائمی از هیچ یک از مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری دریافت نکرده‌اند.»

برخی دیگر از گزارش‌ها از زخمی شدن گروهی از کشاورزان در پی شلیک مامورانی که برای حفاظت از لوله انتقال آب به منطقه رفته‌اند٬ حکایت دارد.

گفته می‌شود در جریان این ناآرامی‌ها چند اتوبوس حامل نیرو‌های امنیتی از سوی کشاورزان معترض نیز به آتش کشیده شده است.

آدينه، 11 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-01 ساعت 10:03
خبر بعدی : جزئیاتی جدید از پرونده سلطان پتروشیمی
خبر قبلی : احمد شهید: وضعیت حقوق‌بشر در ایران وخیم‌تر شده


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -