بازگشت کوپن اقتصاد را به اعماق تاریخ فرو می برد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از توزیع دوباره کالابرگ در جامعه گفت: بحثی که در حال حاضر در خصوص توزیع دوباره کالابرگ مطرح است ما را از اهداف برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز منحرف می کند و درواقع یک مسیری را ایجاد می کنیم که کشور را از رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه دور می کند.
ابراهیم نکو در گفت‌و گو با خانه ملت، با بیان اینکه باید بپذیریم که جامعه امروز ما یک جامعه پویا است و در حال تبدیل به یک اقتصاد قدرتمند است، افزود:در این راستا شاهد مدیریت کسانی که در حوزه مدیریت این حوزه هستیم که رسیدن به اقتصاد قوی را کند می کند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توزیع دوباره کالابرگ نه تنها طرح های ارزشمند مسئولان را که موجب تقویت پایه های اقتصادی کشور شده است زیر سوال می برد بلکه ما را به گذشته سوق می دهد.

نکو با بیان اینکه سیستم کالابرگی امروز در اقتصاد کشوری که روبه پیشرفت است و دارای زیر ساخت‌های قوی اقتصادی است پذیرفتنی نیست، گفت: اینکه برای حمایت از تعدادی از اقشار جامعه سیستم مصرفی و کالابرگی را راه اندازی کنیم ما را از اهداف سند چشم انداز برنامه پنجم که بر اساس آن باید به قدرت برتر منطقه ای برسیم دور خواهد کرد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: توزیع دوباره کالابرگ این پیام را به جامعه می دهد که افرادی که متقاضیان دریافت کالابرگ هستند اگر خواستند کار کنند و اگر هم نخواستند باید بنشینند که دولت این اقشار را حمایت غذایی کند و فقط مصرف کننده باشند.

وی با اشاره به اینکه حتی حدود 70 درصد از افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند توانایی کار کردن را دارند، ادامه داد: با این طرح اقشار تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و بهزیستی را تن پرور و سست بار می آوریم که مقصر اول خودمان هستیم و باید در آینده برای تشکیل یک جامعه مصرفی، هم به جامعه و هم به مسئولان آینده کشور پاسخگو باشیم.

نکو تصریح کرد: دولت به جای اینکه به جامعه پول تزریق کند و این نوع حمایت‌ها را در دستور کار خود قرار دهد باید به دنبال استحکام زیربناهای شغلی باشد و اشتغال ایجاد کند به عبارتی به نوعی باید مردم را به سمت کسب درآمد سوق دهیم و با دریافت مالیات های اصولی به درآمدهای دولت بیافزاییم نه اینکه درآمدهای دولت را در جامعه تزریق کنیم و از تولید و اقتصاد قوی به دور کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به آثار مخرب توزیع کالابرگ اشاره کرد و گفت: در جامعه تعدادی پیدا خواهند شد که خودشان را در قالب گروه های آسیب پذیر که هدف طرح است جای می دهند که این موضوع ‌مشکلاتی را ایجاد می کند؛ به عبارتی به تعداد افراد تحت پوشش برای دریافت این نوع حمایت ها افزوده می شود که هزینه بر است.

چهارشنبه، 9 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-27 ساعت 12:02
خبر بعدی : چارچوب ارتباط دختر و پسر مشخص نيست
خبر قبلی : احتمال افزایش 100 درصدی بلیت هواپیما


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -