دانشجویان تازه وارد را غربالگری معنوی می‌کنیم

دیگربان: حسین همتی٬ سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی می‌گوید از سال تحصیلی آینده طرح «پایش معنوی» دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ آقای همتی گفته که قرار است در این طرح٬ «سلامت معنوی» دانشجویان در حوزه «خدا‌شناسی، جهان‌بینی و دینداری» مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی از این پس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با همکاری مرکز مشاوره این وزارتخانه٬ «غربالگری معنوی» دانشجویان تازه وارد را در دستور کار قرار می‌دهد.

این مقام وزارت بهداشت اظهار کرده که این مرکز در حال بررسی و تعیین نهایی «یک سری تست‌ها» که ارزشیابی معنوی بر اساس آن‌ها انجام خواهد گرفت٬ است.

همتی افزوده برای ارزشیابی معنوی «تست‌های داخلی بسیار قوی آماده شده که استانداردهای خاص و جامعه هدف ما در بر می‌گیرد.»

وی به جزئیات محتوای این تست‌ها اشاره‌ای نکرده است.

بر اساس این طرح٬ مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برای دانشجویان تازه وارد «دفترچه سنجش سلامت معنوی» صادر می‌کند.

همتی اضافه کرده با اجرای «پایش معنوی»، شمار دانشجویانی که از لحاظ سلامت معنوی در «وضعیت نرمال» به سر می‌برند٬ مشخص خواهد شد.

با این حال وی درباره دانشجویانی که بر اساس این طرح در وضعیت «غیرنرمال» به سر می‌برند و سرنوشت و وضعیت تحصیل آن‌ها توضیحی ارائه نکرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی بدنبال تلاش برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها اظهارات جنجال‌برانگیز و طرح‌های عجیب و غریبی مطرح می‌کنند.

روز گذشته (سه‌شنبه٬ هشتم اسفندماه) محسن قرائتی٬ رئیس ستاد اقامه نماز ادعا کرده بود: «در هر کشوری دانشگاه بیشتر است، آمار جنایت نیز در آن کشور بالا‌تر است.»

چهارشنبه، 9 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-27 ساعت 12:02
خبر بعدی : سوالات جدی خبرنگاران و پاسخ​های طنزآلود مشایی
خبر قبلی : حمله حسن روحانی به احمدی نژاد؛ تخصص دروغ


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -