کاهش ۴۷ درصدی تولید خودرو در ایران

دیگربان: خبرگزاری «تسنیم» از کاهش ۴۷ درصدی تولید انواع خودرو در ایران طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد و نوشت تولید انواع این محصولات نسبت به سال ۱۳۹۰ از ۱۴۶ هزار و ۱۳۵ دستگاه به ۷۷ هزار و ۴۲۰ دستگاه رسیده است. (فهرست کامل)

این خبرگزاری روز سه‌شنبه (هشتم اسفند) گزارش کرده در ۱۰ ماه گذشته تولید انواع خودروی سواری ۸. ۴۶ درصد افت داشته به‌گونه‌ای که تولید آن از ۱۲۲ هزار و ۲۳۲ دستگاه در دی ماه سال ۹۰ به ۶۴ هزار و ۹۸۴ دستگاه رسیده است.

به گزارش «تسنیم» دی ماه امسال نیز تولید انواع وانت با کاهش ۳. ۴۳ درصدی از ۲۰ هزار و ۲۷۶ دستگاه در زمان مشابه در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۴۹۸ دستگاه رسیده است.

براساس این گزارش تولید انواع مینی‌بوس، ‌میدل باس و اتوبوس نیز با کاهش ۸. ۸۴ درصدی از ۴۳۴ دستگاه به ۶۶ دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز افت ۶. ۷۲ درصدی را تجربه کرده٬ به‌ طوری که تولید این محصول از سه هزار و ۱۷۸ دستگاه به ۸۷۲ دستگاه کاهش یافته است.

دی‌ماه امسال تولید انواع خودروهای سواری در شرکت ایران خودرو ۴۵ درصد، پارس خودرو ۶۶.۷ درصد، خودروسازی راین ۸۷.۱ درصد، سایپا ۴۱ درصد و کرمان موتور ۱۰۰ درصد کاهش یافته یافته است.

چهارم دی ماه نیز ایرنا گزارش کرده بود در سال‌ جاری تولید اتوبوس در ایران ۶۳ درصد و وانت حدود ۴۴ درصد کاهش داشته و تولید انواع آمبولانس٬ مینی‌بوس و خودرو‌های آتش‌نشانی نیز متوقف شده است.

صنایع خودروسازی ایران در سال‌های اخیر با تشدید تحریم‌های بین‌المللی در شرایط وخیمی قرار گرفته‌اند به طوری که تولید بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی با افت شدید تولید مواجه شده‌ است.

چهارشنبه، 9 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-27 ساعت 09:02
خبر بعدی : تاسف یک نماینده مجلس رژیم از حذف سنگسار
خبر قبلی : اخراج دانشجوی بهایی علم و صنعت از دانشگاه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -