وزير جديد ارتباطات: تخصصم جنگ سايبری است

روزنامه جوان: مجلس و دولت در جلسه‌اي آرام به بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي رئيس‌جمهور براي تصدي پست وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات پرداختند و در نهايت محمدحسن نامي با ۱۷۷ رأي از نمايندگان مردم رأي اعتماد گرفت. جلسه صبح ديروز مجلس در حالي آغاز شد كه دستور جلسه اول مجلس، بررسي صلاحيت محمدحسن نامي براي تصدي پست وزارت ارتباطات بود و رئيس‌جمهور و جمعي از اعضاي كابينه دولت هم به همين منظور در صحن مجلس حضور يافتند.

متخصص مسلط به ارتباطات و فضاي مجازي

رئيس‌جمهور در جلسه علني ديروز مجلس براي رأي اعتماد به گزينه پيشنهادي وزارت ارتباطات و فناوري ارتباطات اظهار داشت: فراموش نمي‌كنيم كه در حوزه ارتباطات همين شش هفت سال قبل به رغم زحمات فراواني كه بعد از انقلاب عزيزان ما كشيده‌اند، در چه شرايطي بوده‌ايم. به لحاظ ارتباطي شرايط ما با وضع مطلوب فاصله داشت اما امروز ضريب نفوذ تلفن ثابت و همراه و شبكه ارتباطي و استفاده از ظرفيت ارتباطي تقريباً در تمام كشور هم شناخته شده و هم مورد استفاده است. در حوزه فضاي مجازي، دانشمندان و جوانان متخصص ما ورود كردند و در توليد نرم‌افزار و محتوا و استفاده از اين ظرفيت گام‌هاي بسيار بلند و ارزشمندي را برداشته‌اند.

احمدي‌نژاد گفت: كسي كه امروز به عنوان وزير به مجلس معرفي شده، از متخصصان مسلط به حوزه ارتباطات و حوزه فضاي مجازي است. در دوران دفاع مقدس فداكارانه حضور يافت، بعد از دفاع مقدس در تخصص‌هاي مرتبط به حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات كارهاي بسيار ارزشمندي را به ثمر رسانده است. او با لباس پرافتخار عضويت در ارتش سرافراز جمهوري اسلامي همه عمر كاري خود را بيش از ۳۰ سال در خدمت انقلاب و آرمان‌هاي نظام و عزت و استقلال ايران عزيز صرف كرده است.
وي گفت: آقاي نامي به لحاظ دانش تخصصي در بالاترين سطح لازم براي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات قرار دارد و به لحاظ كار پژوهشي و تحقيقاتي نيز داراي سابقه بسيار غني و ارزشمند است. احمدي‌نژاد افزود: وي به لحاظ تجربي هم مسئوليت‌هاي گوناگون البته عمدتاً مرتبط با ارتباطات و فضاي مجازي داشته و قريب به اتفاق آنها نيز با موفقيت براي انجام خدمات و پيشبرد امور كشور همراه بوده است. اميدوارم با پشتيباني و رأي بالاي مجلس و با همت آقاي دكتر نامي و همه دلسوزان شاهد برداشتن گام‌هاي بلندتري در اين عرصه‌ها باشيم. رئيس‌جمهور پس از دفاع از وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات، به علت برنامه‌ريزي قبلي براي سفر به شيراز، مجلس شوراي اسلامي را ترك كرد.

هر كسي را وزير نكنيم!

احمد بخشايش اردستاني، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در مخالفت با نامي وزير پيشنهادي وزارت ارتباطات اظهار داشت: آقاي احمدي‌نژاد! شما فردي را براي وزارت ارتباطات معرفي كرده‌ايد كه مدرك و تخصص ايشان شايد با تعهدشان هيچ رابطه‌اي نداشته باشد. تخصص آقاي نامي جغرافياي سياسي است و اين چه ربطي به وزارت ارتباطات دارد؟ آقاي رئيس‌جمهور! شما بهتر بود وزير محترم خارجه را كه مكانيك خوانده به پست وزارت ارتباطات منصوب مي‌كرديد و در مقابل آقاي نامي كه شخصي بسيار متعهد است را وزير امورخارجه بكنيد، ما هر كس را نبايد دستش را بگيريم و وزيرش كنيم.

مي‌دانم رأي مي‌دهيد، اما پاسخگو باشيد!

محمد باقري‌بنابي، نماينده بناب در مجلس شوراي اسلامي، به عنوان مخالف ديگر وزير پيشنهادي دولت براي وزارت ارتباطات در صحن علني مجلس اظهار داشت: اينگونه انتخاب مديران ارشد نظام كه خارج از وزارت مربوطه است، موجب دلسردي و آسيب ديدن اعتماد نيروها و نخبگان آن مجموعه مي‌شوند چراكه اين شائبه به وجود مي‌آيد كه بعد از ۳۴ سال هنوز نظام نتوانسته است فردي را در وزارت ارتباطات پرورش دهد تا در چهار ماه وزير يك مجموعه شود. باقري اضافه كرد: مي‌گويند چهار ماه است كاري نداشته باشيد اما اگر حتي يك روز هم كسي بيايد در كار كارشناسي دخالت كند، فاجعه‌آور است. ما بايد به اين راي‌ها پاسخگو باشيم. بنده مي‌دانم با توجه به فضاي مجلس رأي مي‌دهيد ولي بدانيد فردا بايد پاسخگو باشيد.

كاري كنيم كه دولت هم با كمترين تنش اين مدت را سپري كند

عزيز اكبريان، نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي در موافقت با وزارت محمدحسن نامي گفت: سفارشاتي كه مقام معظم رهبري در سخنراني اخير خود كرده‌اند و براي همه ما هم فصل‌الخطاب است، اين است كه در انتهاي كار دولت طوري كار كنيم كه دولت هم با كمترين تنش اين مدت را سپري كند و براي سال جديد آماده شويم. وي ادامه داد: آقاي نامي از افسران جواني بود كه در كردستان در كنار شهيد صيادشيرازي، نامجو و شهداي سرشناس و در دانشگاه امام علي‌(ع) نقش بسيار بسزايي داشته است. يكي از ويژگي‌هاي آقاي نامي در ارتش جمهوري اسلامي ويژگي بسيجي بودن وي است و شما هر جا برويد آقاي نامي را به عنوان يك بسيجي مي‌شناسند. آقاي نامي اهل هيچ باند، فرقه و گروهي نيست.
نماينده كرج اضافه كرد: آقاي نامي داراي سوابق پژوهشي در زمينه ارتباطات و فضاي مجازي، بيش از ۳۰ جلد كتاب و ده‌ها مقاله علمي است. وي يك مدير دون‌پايه نيست كه امروز پا به عرصه گذاشته باشد و بيايد و بخواهد در اين زمينه فعاليت كند و از معاونان موفق در دولت نهم و دهم بوده و چهره‌اي شناخته شده براي همه ما هستند. نماينده كرج عنوان كرد: وي قول داده است كه از پرسنل وزارت ارتباطات كه داراي توانايي‌هاي بسيار زيادي هستند، استفاده كند و نيروهاي ارزشي وزارت ارتباطات و مخابرات نيز بارها با مراجعه به كميسيون صنايع اعلام كرده‌اند كه از وي حمايت مي‌كنند. اكثريت اعضاي كميسيون صنايع نيز از وي حمايت مي‌كنند.

تخصص در جنگ الكترونيك نشانگر تسلط من به وزارت ارتباطات است

محمدحسن نامي گزينه پيشنهادي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در جلسه رأي اعتماد خود در مجلس به تبيين و دفاع از برنامه‌هاي خود براي اين وزارتخانه پرداخت. وي تصريح كرد: امروز در وزارت ارتباطات بيشترين زمينه براي فعاليت متخصصين و جوانان نخبه و فرهيخته فراهم است. نامي دليل اين مدعا را اين دانست كه در جامعه ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار نفري دانشجويان عزيز كشور ۳/۱۷ درصد يعني ۷۷۷ هزار و ۵۰۰ نفر متعلق به رشته‌هاي برق و الكترونيك و كامپيوتر است.
نامي افزود: برنامه‌هاي من براي وزارت ارتباطات شامل يكسري راهبردها و اهداف و راهكارهاي من براي ارتقا و پيشبرد مأموريت‌هاي اين وزارتخانه است. وي با بيان اينكه اين برنامه‌ها قطعه‌اي از پازل چهار ساله دولت دهم خواهد بود، تصريح كرد: هيچ زماني در شغلي كه خدمت كرده‌ام تا اين اندازه مرتبط با حوزه تخصصي من نبوده است. تسلط بر مسائلي مانند جنگ الكترونيك، دفاع سايبري و همچنين انواع بيسيم‌ها و موارد ديگر نشانگر ارتباط تخصص من با امور مربوط به وزارت ارتباطات است. بيشترين امكانات و تأسيسات ارتباطي ابتدا وارد نيروهاي مسلح و سپس به بخش غيرنظامي و شخصي مي‌شود.

۱۷۷ رأي اعتماد

در نهايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از استماع اظهارات نمايندگان مخالف و موافق و همچنين سخنان رئيس‌جمهور، با ۱۷۷ رأي موافق، از مجموع ۲۴۳ آراي مأخوذه، محمدحسن نامي را براي تصدي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزيدند.
گفتني است دو وزارتخانه بهداشت و كار همچنان بدون داشتن وزير با سرپرست اداره مي‌شوند.

چهارشنبه، 9 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-27 ساعت 01:02
خبر بعدی : رمزگشایی از «زنده‌ باد بهار»
خبر قبلی : فعالیت 46 هیئت امر به معروف در بهار


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -