ارتباط سلطان بازداشت شده با برادارن قاچاقچی

رویداد های دوروز اخیر در باره افشای فساد چند هزار میلیاردی، عزل سردار پاسدار حسین دقیقی، تأیید این خبر به وسیله خود وی و سپس تکذیب آن به وسیله چند رسانه و همچمین انکار ارتباط هلدینگ های غدیر و پارسان با سلطان بازار پتروشیمی کشور، نقطه آغاز یک ماجراست. خیلی ها در همین مدت دوروزه،" دم خروس را" را دیده اند.
***********

رادیو فرانسه: خبر عزل سرتیپ پاسدارحسین دقیقی مدیرعامل "ساتا" یعنی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، آنهم درست یک روز پس از افشای فساد چند هزار میلیارد تومانی درحوزه پتروشیمی ایران تردیدها در باره ارتباط این فساد گسترده با نهادهای مالی و سرمایه گذاری سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را دوصد چندان کرد.

هرچند برخی از خبرگزاری ها و سایت های خبری داخل کشور، از جمله خبر گزاری فارس، ایسنا و سایت الف از قول منابع مطلع در ایران، عزل ناگهانی سردار پاسدار حسین دقیقی را اولین پس لرزه های بازداشت "سلطان بازار پتروشیمی" کشور اعلام کردند، اما باید گفت که بازداشت " سلطان مجهول الهویه بازار پتروشیمی" پیش زلزله ای بیش نبوده است. با نگرش عمیق و کاوش گرانه و با عنایت به ارتباطات مالی و سرمایه گذاری پیچیده نهادهای مالی سپاه پاسدارن و نیروهای نظامی و امنیتی کشور با حوزه پتروشیمی کشور، به جرئت میتوان گفت که زلزله بزرگی میتواند در راه باشد.

نخستین جنجال در مورد عزل سردار حسین دقیقی و اعلام آن در اکثریت رسانه ها و خبرگزاری های داخلی و سپس، تکذیب این خبر در برخی از رسانه های داخلی است. با وجودی که خود سردار حسین دقیقی در گفت و گو با خبر گزاری فارس، خبر برکناری اش از " ساتا" را تأیید می کند، برخی از نشریات و رسانه ها از جمله روزنامه قانون به نقل از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام می کنند که سردار حسین دقیقی از ریاست "ساتا" بر کنار نشده و همچنان به کار خود ادامه میدهد.

شایان توجه است که به موازات خبر عزل سردار حسین دقیقی، رسانه های وابسته به بورس که با نگرانی فزاینده سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه امکان ارتباط این فساد جدید چند هزار میلیاردی با "هلدینگ غدیر"و "هلدینگ پارسان" که زیر مجموعه هلدینگ غدیراست، روبرو شده اند، تلاش کردند که نظر مسئولان در این حوزه را کسب کنند.

در همین جهت ، جای بسی شگفتی است که به موازات تکذیب خبر عزل سردار حسین دقیقی، مدیران شرکت های سرمایه گذاری تابعه هلدینگ های غدیر و پارسان که تحت نظر غیر مستقیم سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح هستند، هرگونه ارتباط " سلطان بازار پتروشیمی" با هلدینگ های یاد شده را انکار کرده اند.

لازم با یاد آوری است که از تاریخ 23 مرداد سال 1387 "ساتا" 51 در صد سهام غدیر را تصاحب کرده و مدیریت هلدینگ و یا شرکت سرمایه گذاری غدیر را کلاً بر عهده گرفته است.اما"پارسان" چه صیغه ایست؟

در پاسخ باید گفت که موجوديت "پارسان" با انتقال سهام شركت‌های پتروشيمی از شركت مادر شكل گرفته است؛ به نحوی که از دو سال قبل مديريت سرمایه‌گذاری غدیر تصمیم گرفت تا با تاسیس یک هلدینگ جدید به نام نفت و گاز پارسیان، مالكيت كل شركت‌های سرمايه‌پذير در صنعت پتروشيمی را درآن متمركز کند. به این ترتیب این شركت به مهم‌ترین و سودسازترین زیر‌مجموعه سرمایه‌گذاری غدیر تبدیل شد تا آنجا که بر‌اساس آخرین بودجه اعلامی، 73 درصد سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های غدیر از محل سود تقسیمی نفت و گاز پارسیان تامین می‌شود. "پارسان" در دو سال گذشته در برخی خريدهای مهم سهام از سازمان خصوصی ‌سازی مانند پالايش نفت تبريز، پتروشيمی شيراز، پالایش نفت شیراز و... مشاركت داشته است.

" سلطان بازار پتروشیمی" بر اساس اخبار اعلام شده در این آخرین روزها، مدیریت عامل یکی از شرکت های سرمایه گذاری وابسته به " ساتا" را بر عهده داشته است. با توجه با آنکه "ساتا" مدیریت هلدینگ غدیر را در اختیار دارد و این هلدینگ، هلدینگ های دیگری از جمله " پارسان" دارد، یک شرکت سرمایه گذاری، نمی تواند به "ساتا" وابسته باشد، ولی ارتباطی ارگانیک با هلدینگ های "ساتا" یعنی هلدینگ غدیر و و بالطبع هلدینگ "پارسان" -که مالکیت کلیه شرکت های سرمایه پذیر صنعت پتروشیمی را دارد، نداشته باشد.

رویداد های دوروز اخیر در باره افشای فساد چند هزار میلیاردی، عزل سردار پاسدار حسین دقیقی، تأیید این خبر به وسیله خود وی و سپس تکذیب آن به وسیله چند رسانه و همچمین انکار ارتباط هلدینگ های غدیر و پارسان با سلطان بازار پتروشیمی کشور، نقطه آغاز یک ماجراست. خیلی ها در همین مدت دوروزه،" دم خروس را" را دیده اند.

دوشنبه، 7 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-25 ساعت 19:02
خبر بعدی : رئیس جمهور آینده نباید رهبری را دور بزند
خبر قبلی : محسن رضایی: احمدی ‌نژاد ‌خطایی ‌نابخشودنی کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -