آغاز نافرمانی مدنی دراستان‌های قاهره و جیزه

به گزارش رادیو فرانسه، در مصر هزاران تن از مخالفین محمد مرسی، رئیس جمهوری اسلامی این کشور، در ساعات ظهر امروز بخشی از خیابان‌های ورودی به بزرگترین ساختمان متعلق به ابواب جمعی حکومت را در مرکز قاهره مسدود کردند.

این اقدام مخالفین براساس یک فراخوان برای اولین گام درجهت نافرمانی عمومی علیه اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهوری این تشکل سیاسی- مذهبی صورت گرفت.

شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفتند، معترضین دریک اقدام جمعی درورودی ساختمان صدرات مرسی را بسته وازورود و خروج افراد جلوگیر می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: دراین ساختمان که یکی از نمادهای مهم حکومتی درمصربه شمارمی رود اداره مالیه، بخش گذرنامه و مرکزچندی دستگاه دولتی جای گرفته‌اند.

به گزارش منابع خبری، گروه‌های معترضان مصری باهدف فراخوان عملی برای آغاز نافرمانی مدنی درسراسرکشور، ازامروزراه پیمائی خود را دراستان‌ها قاهره و جیزه آغازکردند.

ازسوی دیگرگروه دیگری از مخالفان حکومت دراستان اسکندریه تهدید کردند ازامروز فعالیت بندراسکندریه را متوقف خواهند کرد.

این گروه ازمخالفین مُرسی هشدارداده‌اند مرحله دوم اعتراضات علیه نظام حاکم و شخص رئیس جمهوری را با تجمع دربرابردادگاه حقانی درشهراسکندریه آغازمی کنند.

این بیانیه‌ها که ازدو سال پیش ازطریق فیس بوک به آهاهی جوانان مصری می‌رسد تهدید کرده است که معترضان به بندراسکندریه حمله خواهند کرد وبا همکاری کارکنان بندر، آن را به تعطیلی خواهند کشاند.


بیانیه فرهنگيان مصر

جبهه ملی فرهنگ و تغییر (از ائتلاف های فرهنگی در حال تاسیس در مصر) با صدور بیانیه ای خواستار کناره گیری محمد مرسی رئیس جمهوری کشور از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در مصر شد.

این بیانیه دولت هشام قندیل را دولتی شکست خورده خواند و با تاکید بر اینکه کشور نیازمند وزرای مبتکر و کارشناس در همه زمینه هاست خواستار استعفای فوری دولت و تشکیل دولت وفاق ملی با حضور همه گروههای فعال در کشور شد.

یکشنبه، 6 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-24 ساعت 17:02
خبر بعدی : مرگ تعدادی در اثر مصرف مشروب الکلی دست‌ ساز
خبر قبلی : یک زندانی سیاسی رجايی شهر لبان خود را دوخت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -