شبح اسيد پاش در معابر تهران

روزنامه مرذمسالاری: فردي که روي زنان اسيد مي‌پاشيد دستگير شد.در مرداد ماه سال جاري خانم جواني با مراجعه به کلانتري 127 نارمک به مأموران اعلام کرد: « در ساعت 21 روز نوزدهم مرداد 91 به همراه خانواده ام درحال تردد در خيابان شهيد آيت بودم که ناگهان احساس سوزش شديدي در ناحيه پا کردم؛ با کمک پدر و مادرم متوجه شدم شخص ناشناسي اقدام به پاشيدن اسيد بر روي من کرده است».

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «اسيدپاشي» و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . با ارجاع پرونده به پليس آگاهي ، کارآگاهان اداره شانزدهم با بررسي شکايت‌هاي مشابه موفق به شناسايي تعداد ديگري از شکات خانم شدند که به شيوه و شگرد مشابه توسط فرد يا افراد ناشناس مورد اسيدپاشي قرار گرفته بودند .

تحقيقات انجام شده از شکات پرونده نشان داد که تمامي‌آنها در زمان تردد در سطح شهر، ناگهان از ناحيه پشت سر متوجه سوختگي در لباس‌هاي خود شده که قسمتي از اعضاي بدن تعدادي از آنها نيز دچار سوختگي شده ولي هيچکدام در لحظه پاشيده شدن اسيد بر روي لباس‌هايشان، فرد اسيدپاش را مشاهده نکرده و به همين علت قادر به شناسايي و معرفي فرد يا افرادي به عنوان اسيدپاش نبودند .

در ادامه تحقيقات و با توجه به بررسي فرضيه «تسويه حساب شخصي با شکات»، کارآگاهان در ادامه رسيدگي به پرونده اطمينان

پيدا کردند که هيچ يک از شکات پرونده با فرد يا افرادي مشکل و يا دشمني شخصي يا خانوادگي نداشته و تمامي‌آنها زماني متوجه سوختن لباس‌هاي خود شده اند که فرد يا افراد اسيدپاش از محل دور شده بود . با توجه به شناسايي تعدادي از شکات و احتمال افزايش موارد اسيدپاشي، بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم ميان پليس آگاهي و پليس پيشگيري انجام، محل‌هاي تردد احتمالي متهم يا متهمان جهت اقدام به اسيدپاشي شناسايي و گشت‌ها و مراقبت‌هاي آشکار و نامحسوس پليسي در اين مناطق بويژه در منطقه شرق تهران ـ محدوده چهار راه سرسبز الي ميدان نبوت ـ در دستور کار مأموران و کارآگاهان قرار گرفت .

در روز سوم بهمن 91، خانم جواني با مراجعه به گشت کلانتري 127، به مأموران اعلام کرد که لباس وي از ناحيه پشت دچار سوختگي ناشي از اسيدپاشي شده است؛ با توجه به وقوع چندين مورد اسيدپاشي در حوزه کلانتري 127 و همچنين آموزش‌هاي لازم ارائه شده در خصوص حساسيت بيشتر مأموران در صورت برخورد با موارد مشابه، بلافاصله مراتب سريعا اعلام و طرح مهار در محل وقوع اسيدپاشي به مرحله اجرا گذاشته شد . سرانجام در راستاي اجراي طرح مهار، مأموران کلانتري 127 موفق به دستگيري فردي به هويت «مرتضي . ش» ( 33 ساله ) شدند که در بازرسي بدني از وي، يک بطري حاوي اسيد کشف شد؛ اين بطري بگونه اي ساخته شده بود که در هنگام اسيدپاشي، اسيد به صورت پودر از آن به بيرون پخش مي‌شد .

در ادامه و با انتقال متهم به اداره شانزدهم، بررسي ظرف حاوي اسيد نشان داد که اين ظرف به صورت ماهرانه اي ساخته و در داخل جيب لباس قرار داده شده بود تا در صورت خارج شدن اسيد، موجب سوزش و سوختگي بدن متهم نشود .

با توجه به دلايل و قرائن بدست آمده، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اوليه خود به کارآگاهان گفت: « از دو سال قبل تصميم به پاشيدن اسيد بر روي خانم‌ها گرفتم !! لذا از آن تاريخ به بعد، در مسير منزلم به محل‌هايي در حوالي نارمک که براي نظافت منازل در آنها رفت و آمد مي‌کردم، با ساختن اين ظرف هر چند وقت يکبار بر روي لباس خانم‌ها اسيد پاشيده و قبل از آنکه آنها متوجه اسيدپاشي شوند، به سرعت از آن محل دور مي‌شدم تا کسي چهره مرا نبيند « . سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به عدم استفاده متهم از هرگونه وسيله نقليه موتوري، گفت: « در بررسي‌ها و تحقيقات بعمل آمده مشخص شد که متهم قادر به استفاده از وسايط نقليه بويژه موتورسيکلت و رانندگي با آنها نبوده و به صورت پياده اقدام به اسيدپاشي داشته است « . سرهنگ آريا حاجي زاده در ادامه اعلام اين خبر افزود: « با توجه به تحقيقات انجام شده و بهره گيري از اعترافات متهم در خصوص مناطق محل اسيدپاشي، تاکنون تعدادي از شکات پرونده که در مناطق شرقي تهران بويژه در حوالي «نارمک»، «خيابان آيت»، «چهارراه سرسبز» و «رسالت» از سوي متهم مورد اسيدپاشي قرار گرفته اند، شناسايي و به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ دعوت شده اند « . معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان اين خبر گفت: « متهم تحت قرار بازداشت موقت در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داشته و تحقيقات جهت شناسايي انگيزه واقعي متهم و همچنين ديگر شکات احتمالي در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از کليه شکات احتمالي که بدين شيوه و شگرد، در مناطق مختلف سطح شهر تهران بويژه در مناطق شرقي تهران مورد اسيد پاشي قرار گرفته اند دعوت مي‌شود تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي‌مراجعه کنند » .

یکشنبه، 6 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-24 ساعت 10:02
خبر بعدی : جنگ گرگها؛ جزئیاتی ازهمایش پرزرق و برق
خبر قبلی : برخی، حج را هم به صورت رانتی می‌روند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -