قرائتی: ۳۰ سال معاون وزير بودم ولی کسی نفهمید

حجت الاسلام و المسلمين قرائتي با طرح اين پرسش که آيا کسي مي داند من معاون وزير هستم؟ گفت: من ۳۰ سال معاون وزير بودم، اما نگذاشتم کسي بفهمد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از روزنامه خراسان، حجت الاسلام و المسلمين قرائتي با طرح اين پرسش که آيا کسي مي داند من معاون وزير هستم؟ گفت: من ۳۰ سال معاون وزير بودم، اما نگذاشتم کسي بفهمد.رئيس ستاد اقامه نماز در گردهمايي فعالان عرصه تفسير قرآن کريم کشور سخن مي گفت، اين مطلب را بيان کرد. اما به طور دقيق نگفت که معاون کدام وزير بوده است. او که در سخنانش بر ضرورت متکي نبودن به منابع دولتي براي انجام امور ديني، هم چون گسترش تفسير قرآن کريم تأکيد مي کرد، افزود: من نگذاشتم فردي بفهمد که معاون وزير بوده ام.

او روحانيون فعال در زمينه تفسير قرآن کريم را، به ايجاد يک نهضت در اين زمينه توصيه و تأکيد کرد: البته بايد به گونه اي اقدام کنيد که وابسته به دولت نباشيد.

حجت الاسلام و المسلمين قرائتي با بيان اين که از منابع دولتي استفاده کنيد، ولي به دولت متکي نشويد، افزود: به همه احترام بگذاريد و از همه کمک بگيريد، ولي به هيچ کس تکيه نکنيد.

رئيس ستاد احياي زکات کشور در بخش ديگري با تأکيد بر اين که من هيچ کدام از کارهايم را با اجازه کسي انجام ندادم، اظهار کرد: من احساس کردم که در شکم مردم گندم زکات نداده وجود دارد، از همين رو وارد اين عرصه شدم و اين موضوع را فرياد کردم. نتيجه کار اين شد که در همين امسال ۱۰۹ ميليارد تومان زکات از سراسر کشور جمع آوري شد. البته اين در شرايطي است که تنها ۱۰ درصد مردم زکات مي دهند.

حاشيه ها:
حجت الاسلام و المسلمين قرائتي در بخشي از سخنانش به بيان دليل شرکت نکردنش در دروس خارج فقه مقام معظم رهبري پرداخت و چنين گفت: خانه هيچ طلبه اي هم چون ما به منزل رهبري نزديک نيست. از طرف ديگر من از سال هاي قبل از انقلاب اسلامي به ايشان ارادت دارم و به نوعي فاميل هم هستيم. اما من هر وقت که مي خواهم به کلاس درس خارج فقه ايشان بروم، احساس مي کنم که اخلاص در اين کار وجود ندارد. در اين مواقع از خودم مي پرسم که مگر تو مي خواهي فقيه بشوي؟ پاسخ مي دهم: نه! بعد مي گويم: پس چرا مي خواهي به درس خارج فقه بروي.

سخنراني حجت الاسلام و المسلمين قرائتي با شوخي هاي کلامي بسياري همراه بود. او در بخشي خطاب به حاضران گفت: هم چون «ورامين» باشيد که اگر «و» حذف شود «رامين» مي شود و نام انسان است. اگر «ر» هم حذف شد، «امين» مي شود و صفتي نيکوست. اگر «الف» حذف بشود به «مين» تبديل مي شود و يک ابزار جنگي است. بعد از آن اگر «م» را هم حذف کنند «ين» مي شود و يک واحد پول است. در نهايت اگر «ي» را هم حذف کنند «نون» مي شود و قابل خوردن است.

شنبه، 5 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-23 ساعت 13:02
خبر بعدی : سعید مرتضوی بدون وکیل از خود دفاع می ‌کند
خبر قبلی : شناسایی 16 ساختگاه جدید نیروگاه های هسته ای


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -