خواص پيام‌های ولايت را طبق منافع خود تفسير نکنند

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني گفت: يکي از وظايف خواص اين است که پيام‌هاي ولي فقيه را بدون تفسير بر اساس هواي نفس خود، به مردم منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم آيت‌الله محمد تقي مصباح يزدي در يادواره شهداي بيسم‌چي و مخابرات استان قم با اشاره به ارزش زنده نگه داشتن ياد شهدا اظهار داشت: اگر مؤمنان و علما در طول سال‌ها نهضت عاشورا را زنده نگه نمي‌داشتند، بسياري از معارف تشيع امروز به دست فراموشي سپرده شده بود.

وي ادامه داد: بر همين اساس کساني هم که امروز ياد و خاطره شهدا را زنده نگه مي‌دارند، در واقع مسيري را باز مي‌کنند که ميليون‌ها انسان با ارزش‌هاي ماندگار انقلاب و اسلام انس بگيرند.

آيت‌الله مصباح يزدي در ادامه با اشاره به اينکه پيام‌ها از لحاظ محتوا متفاوت هستند، خاطرنشان کرد: برخي پيام‌ها به صورت سخنراني و بيانيه به اطلاع‌ مردم مي‌رسد اما پيام‌هاي حساس‌تر به صورت عريان تنها براي فرماندهان و افراد خاص بيان مي‌شود و آنها بايد از اين پيام خام نکات مهم را استخراج کرده و به صورتي که ذهن جامعه مغشوش نشود، بازگو کنند.

وي گفت: بسياري از افراد جامعه اگر پيام‌هاي محرمانه و مهم را بدون واسطه بشنوند، صبر خود را در شرايط حساس از دست داده و ميدان را خالي مي‌کنند به همين خاطر لازم است کساني باشند تا اين پيام‌ها را از ولايت دريافت کرده و به شکلي که ايجاد آرامش کند، به مردم برسانند.

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) با اشاره به سلاح‌هايي که در پيروزي در جنگ نرم نياز داريم ابراز داشت: يکي از اين ارکان پيروزي مردم هستند که بارها وفاداري و حضور خود در صحنه‌ها را اثبات کرده‌اند.آيت‌الله مصباح يزدي رهبري را رکن ديگر ايستادگي در برابر توطئه‌ها دانست و عنوان داشت: در تمام عالم غير از مقام معظم رهبري کسي را نمي‌شناسم که به اين خوبي از عهده اين مسئوليت برآيند.

وي با اشاره به اينکه رهبر انقلاب شايسته‌ترين رهبر جهان است افزود: سران کشورهاي بزرگ و مهم دنيا هيچ يک به اندازه رهبر انقلاب شايستگي و لياقت مسند حکومت را ندارند و به هيچ عنوان قابل مقايسه با ايشان نيستند.

شنبه، 5 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-23 ساعت 13:02
خبر بعدی : عکس؛ جلسه سران ‌قوا (جای فاضل لاریجانی خالی)
خبر قبلی : دروغپردازی رژیم اسد در باره پاسداران و حزب الله


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -