واکنش نمایندگان مجلس به بداخلاقی روزنامه دولت

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار مطلب کذبی از سوی روزنامه ایران درخصوص شهرداری تهران، این اقدام را خلاف راهنمایی ها و هشدارهای اخیر مقام معظم رهبری دانسته و آن را تقبیح کردند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره جریان سازی روزنامه ایران علیه عملکرد شهرداری تهران گفت: متاسفانه روزنامه ایران هیچ شخص و نهاد و مجموعه ای را از تخریب ها و جریان سازی خود بی نصیب نمی گذارد.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: آنچه ما امروز در جامعه نیاز داریم، وحدت و همبستگی میان نیروهای انقلابی و ارزشی نظام جمهوری اسلامی ایران است. لذا انعکاس برخی مطالب در روزنامه وابسته به دولت این طور نشان می دهد که جریانی برخلاف نظر صریح مقام معظم رهبری به دنبال تخریب و جوسازی است.

وی در ادامه تاکید کرد: مقام معظم رهبری درخصوص موضوع اختلاف میان مجلس و دولت نیز که به صحنه مردم کشیده شد، اکیدا اعلام کردند که اگر ایرادی وجود دارد، باید در مراجع قانونی و قضایی رسیدگی شود نه در روزنامه و رسانه ها و مراکز عمومی. با این وجود قطعا نمی توانیم با این ادبیات تخریب و تهمت کشور را اداره کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به مطالبی که روزنامه ایران درخصوص عدم شفافیت مالی شهرداری تهران منتشر کرده است، اذعان داشت: ما بدون اینکه از موضوعی با خبر باشیم نمی توانیم تهمتی را به دیگران وارد کنیم. انتظار ما از رسانه دولت این است که موضوعات را متناسب با واقعیات بگوید.

نماینده مردم کرمان در مجلس ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری تهران در حوزه شفافیت مالی و حسابرسی عنوان کرد: اگر هدف از بیان انتقادات اصلاح باشد، ایرادی ندارد. اما اگر هدف تخریب باشد خیانت به کشور است. هیچکس در تهران نیست که از عملکرد شهرداری پایتخت بی خبر باشد، بنابراین بیان این مطالب قبح خود منتقدان را می شکند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم : روزنامه ایران هر روز یک تیتر علیه شهرداری می زند / برخی از تاکیدات رهبر انقلاب متنبه نشده اند

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به گزارش روزنامه دولت علیه عملکرد مالی شهرداری تهران گفت: صفحه 3 روزنامه ایران هر روز یک تیتر علیه شهرداری دارد و ما هم عادت کرده ایم که این تیترها را ببینیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ... با بیان این مطلب اضافه کرد: متاسفانه روزنامه ایران یک صفحه را در نشریه خود به تخریب و تهمت علیه شهرداری اختصاص داده و هر روز تیتری را علیه مجموعه شهرداری پایتخت می نویسند که جای تاسف و تاثر دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: درباره شفافیت مالی شهرداری تهران و عملکرد بودجه ای این مجموعه دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور باید صحبت کنند نه روزنامه ایران.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد وحدت و تعامل بین مسئولان نظام اذعان داشت: متاسفانه برخی شخصیت ها از تاکیدات و تذکرات مقام معظم رهبری که پس از مناقشات مجلس و دولت در جریان استیضاح وزیر کار تکرار شد متنبه نشده اند و باز این رفتارها را تکرار می کنند.

مصباحی مقدم در پایان اظهار داشت: روزنامه ایران به جای اینکه اطلاع رسانی شفاف و بی طرفانه کند چالش های سیاسی دولت و شهرداری را بازتاب می دهد.

دهقان : همان طور که فساد مالی خطرناک است ، اتهام پراکنی خطرناک تر است / جریان انحرافی می خواهد با تخریب همه ، فسادهای عظیم خود را بپوشاند / در هیچ دوره ای فاسدان مالی اینچنین مورد حمایت رئیس دولت نبوده اند / جریان انحرافی به دنبال دو قطبی کردن فضای کشور است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از عملکرد تخریبی روزنامه ایران علیه شهرداری تهران به شدت انتقاد کرد و گفت: همانطور که فساد مالی امری خطرناک است و پایه های نظام و اعتماد مردم را از بین می برد، گفته های بدون مبنا و اتهام پراکنی نیز اعتماد مردم را سلب می کند.

محمد دهقان درخصوص مطلبی که رسانه دولت درخصوص عدم شفافیت بودجه شهرداری تهران منتشر کرده بود، تاکید کرد: اتهام زدن و تخریب شخصیت ها و مقامات کشور خود یک فساد بزرگ است که خطر بزرگی برای کشور محسوب می شود.

این نماینده مجلس همچنین اذعان داشت: کسانی که گرفتار فساد مالی هستند برای اینکه جامعه را مشوش جلوه دهند و خودشان را از زیر بار اتهام فسادهای بزرگ فراری دهند، می خواهند بگویند همه جا فاسد است. این در حالیست که جریان انحرافی در طول تاریخ بیشترین فساد مالی را داشته است.

نماینده مردم چناران و بینالود ادامه داد: در هیچ دوره افرادی که تا این حد اتهامات مالی داشته اند، در مقامات بلند پایه جا پیدا نکرده بودند. در هیچ دولتی افرادی که فسادهای مالی داشتند پست های کلان را اشغال نکرده بودند و رئیس دولت بی پروا از آنها حمایت نکرده و رسیدگی به تخلفات آنها را جزو خط قرمزها قرار نداده بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس اضافه کرد: جریان انحرافی و دنباله روهای این جریان، افرادی ساده لوح هستند که می خواهند همه را متهم به فساد کنند تا خودشان را از اتهامات فساد مبرا کنند و فشار افکار عمومی را از خود منحرف کنند. یکی از جاهایی که مدام مورد اتهام این جریان قرار می گیرد، شهرداری تهران است.

دهقان درخصوص اتهام فساد مالی در شهرداری که توسط روزنامه دولت ادعا شده است، تاکید کرد: هر گونه اتهام پراکنی و بیان تهمت های غیرواقع از سوی مراجع غیرمسئول خلاف مصالح کشور، حق، قانون و شرع است. ضمن اینکه رهبر انقلاب نیز اعلام کردند اتهامی که رئیس دولت در مجلس به رئیس قوه مقننه وارد کرد خلاف شرع بود و اگر واقعا موضوعی بود باید از طریق مراجع قانونی پیگیری می شد نه در انظار عمومی.

دهقان با تقبیح اقدام روزنامه ایران تاکید کرد: اتهاماتی که رسانه ها به دستگاه ها وارد می کنند غیر اخلاقی و غیر قابل استناد است و صد در صد باید این ادعاها را رد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه جریان انحرافی با تخریب مقامات و شخصیت ها چند هدف را دنبال می کند، اضافه کرد: جریان انحرافی با این اقدامات خود می خواهد شخصیت های نظام را فاسد جلوه دهد و خود را از اتهامات سنگینی که قوه قضائیه در پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، فساد بیمه ایران، پروژه نگین غرب، شفق و پرونده های دیگر وارد کرده است، مبرا کند.

وی ادامه داد: هدف دیگر جریان انحرافی اینست که فضای کشور را دو قطبی کند. به معنای اینکه یک طرف جریان انحرافی قرار گرفته و یک طرف دیگر همه مسئولان و مقامات کشور و بگوید همه فاسد و بد هستند و جریان انحرافی پاک است.

دهقان همچنین گفت: بعضی از جوان های احساساتی که در این مدت تحت تاثیر این جریان قرار گرفته اند و از ملاک ها و شاخص های مقام معظم رهبری فاصله گرفته اند به این جریان نزدیک شده و مورد استفاده و بهره برداری آنها قرار گرفته اند.

عزیزی : تعدد دستگاه های نظارتی جا برای اظهارنظرهای شخصی باقی نمی گذارد / درست است ما هم بگوییم فلان وزارتخانه انحراف مالی دارد؟!

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام اخیر روزنامه ایران در تهمت زنی به شهرداری تهران گفت: تخریب نه از لحاظ شرعی، نه اخلاقی نه عرفی و نه قانونی وجاهت و اعتباری ندارد.

دکتر عبدالرضا عزیزی ضمن انتقاد از عملکرد جهت دهی شده روزنامه دولت اذعان داشت: در مورد اینکه یک نهاد یا یک سازمان انحراف مالی دارد یا نه، سازمان ها و دستگاه های تخصصی و نظارتی باید نظر بدهند نه یک رسانه منتسب به جریانی خاص.

وی در ادامه تاکید کرد: مگر درآمد شهرداری تهران چقدر است که بتوان از آن اختلاس کرد و چیزی کم کرد. تهران در کل 22 منطقه دارد که پردرآمد ترین منطقه آن که منطقه یک است نهایتا هزار میلیارد درآمد دارد و درآمد بقیه مناطق به 200 میلیون هم اغلب نمی رسد. حتی اگر درآمد همه مناطق را هزار میلیارد هم حساب کنیم، با 22 هزار میلیارد تومان چطور می توان این حجم پروژه عمرانی احداث کرد و از کنار آن اختلاس هم کرد.

این نماینده مجلس با بیان این مطلب اضافه کرد: چرا قبل از اینکه جرمی ثابت شود اتهام می زنیم. در حالی که حسابرسی مالی تمام سازمان ها و دستگاه ها آخر سال بسته می شود و تا تیرماه نتیجه آن اعلام می شود. هنوز زمان زیادی تا اعلام نتیجه حسابرسی ها باقی مانده است. با این حال چطور روزنامه ایران با این سرعت و دقت در بودجه شهرداری حسابرسی کرده و چنین نتیجه ای را اعلام می کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم تاکید کرد: درست است که ما نیز بگوییم فلان وزارتخانه انحراف مالی دارد؟! چرا برخی بدون مستندات چنین اتهاماتی را به دستگاه های خدمت رسان وارد می کنند. در کشور ما به قدری دستگاه های نظارتی وجود دارد که جایی برای عرض اندام اینگونه رسانه ها در کشف حقیقت باقی نمی ماند.

حسینی: به جای تقدیر از عملکرد شهرداری، تخریب می کنند / اگر امثال روزنامه ایران بخواهند ارکان انقلاب را زیر سوال ببرند ، دیگر چه از نظام باقی می ماند؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عملکرد جناحی روزنامه دولت را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اگر بنا باشد امثال روزنامه ایران تمام ارکان انقلاب و نظام را زیر سوال ببرند ، چه چیزی از نظام باقی می ماند.

سید باقر حسینی در واکنش به بد اخلاقی روزنامه ایران در رابطه با شهرداری و شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به تاکیدات صریح مقام معظم رهبری مبنی بر کنار گذاشتن اختلافات میان مسئولان و مقامات کشور و عمکلرد چشمگیر و ارزنده شهرداری تهران، وارد کردن این اتهامات در روزنامه دولت بسیار نادرست بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه یک جریان خاص به دنبال متهم کردن افراد بدون ثابت کردن اتهامات است. برخی بدون اینکه روال قانونی رسیدگی به جرائم و تخلفات را طی کنند، بدون هیچ مستنداتی به دیگران اتهام می زنند و شروع به جوسازی و تخریب می کنند. این روال اکنون در مورد شهرداری تهران آغاز شده است.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: در حالی که هر روز شاهد افتتاح پروژه های عظیم و ارزشمند عمرانی در سطح شهر تهران با موضوعات اجتماعی فرهنگی، ورزشی، ترافیکی و... هستیم، بسیار بد است که به جای تقدیر و تشویق از مدیریت شهری پایتخت، این مجموعه را به چالش می کشیم. آن هم در زمینه مالی که صداقت مدیران این مجموعه به تمام دستگاه های نظارتی اثبات شده است.

حسینی ادامه داد: متاسفانه روزنامه ایران حتی در مورد جریانات انقلابی مثل موتلفه اسلامی و فدائیان اسلامی نیز مطالب تهمت سازی منتشر کرده بود. از این رو به نظر می رسد باید خیلی جدی با مدیران این نشریه برخورد شود ، چراکه زیر سوال بردن تمام ارکان انقلاب، زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

شهریاری : با تخریب شهرداری تهران نمی توانند رای جمع کنند / شهرداری تهران ، موفق ترین شهرداری در طول تاریخ انقلاب است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به اتهام زنی روزنامه دولت در خصوص شفافیت مالی شهرداری تهران اذعان داشت: شهرداری تهران در این دوره ، موفق ترین شهرداری در تمام طول دوران انقلاب اسلامی ایران است.

حسینعلی شهریاری در واکنش به مطلبی که روزنامه ایران علیه شهرداری تهران منتشر کرده است، اذعان داشت: بعد از اتفاقی که توسط رئیس دولت در مجلس شورای اسلامی رخ داد و تاکیدات صریح مقام معظم رهبری و انتقاد از این اتفاق، انتظار می رفت چنین رفتارهای تخریبی ادامه نیابد، اما متاسفانه باز هم شاهد اتهام سازی دیگری بودیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اعلام کردند که هر کس به اختلافات دامن بزند و فضای کشور را متشنج بکند، خیانت می کند. این اقدام روزنامه ایران نیز خیانت محسوب می شود. این در حالیست که انتظار داشتیم فضای کشور به سمت رفاقت و تعامل پیش برود.

این نماینده مجلس ضمن انتقاد از جوسازی های رسانه دولت علیه شهرداری تهران اضافه کرد: انصافا عملکرد شهرداری تهران مثبت بوده و کارهای بسیار بزرگی انجام داده که امروز همه بر آن اذعان دارند و همین اقدامات شهرداری تهران را تبدیل به موفق ترین شهرداری در طول دوران انقلاب اسلامی کرده است.

شهریاری با بیان اینکه افرادی که به دنبال تخریب دیگران هستند، نمی توانند برای خود رای جمع کنند، گفت: جریان های تخریب کننده فکر نکنند که می توانند با جوسازی و اتهام پراکنی در انتخابات رای جمع کنند ، زیرا مردم ایران همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند، سیاسی ترین مردم دنیا هستند و به همه رفتارها اذعان کافی دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: مردم ایران خوب را از بد تشخیص می دهند و با تهمت برخی جریان ها، اقدام های مثبت را نادیده نمی گیرند. اما با این حال بهتراست رسانه دولت بیش از هر فرد دیگری پایبند به رعایت شئونات نظام جمهوری اسلامی کشورمان باشد.

فریدونی : شهرداری تهران اگر هم مشکلی در حوزه مالی داشته باشد ، تعهدات پرداخت نشده دولت است / به جای اخلاق سیاسی، سیاستشان را اخلاقی کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درخصوص انتشار مطلبی با عنوان عدم شفافیت مالی شهرداری تهران در روزنامه دولت گفت: مسئولان به جای اینکه اخلاقشان را سیاسی کنند، سیاستشان را اخلاقی کنند.

نادر فریدونی با انتقاد از اتهام زنی روزنامه ایران به مدیریت شهری پایتخت اذعان داشت: مشکلاتی که امروز در کشور داریم ناشی از عملی و علنی کردن اختلافات مدیران سلیقه ای است که اخیرا شدت گرفته است.

وی در ادامه اذعان داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی که در آذربایجان داشتند، به سه قوه تذکر داند که اختلافات سلیقه ای را کنار بگذارند زیرا قرار نیست همه یک طور فکر کنند و عمل کنند. لذا نباید اختلافات سلیقه ای منجر به تنش شود که به صلاح کشور و مردم نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: عملکرد مسئولان و دستگاه ها را در نتیجه کار آنها باید دید. لذا همگان واقفند که در شهر تهران کارهای بزرگی انجام شده که قابل تقدیر است. با این حال جایی برای بیان این اتهامات باقی نمی ماند و انتشار این تهمت ها کاری بیهوده و بی فایده است.

نماینده فیروزآباد و فراشبند در مجلس به گفته های خود اضافه کرد: احداث تونل ها، زیرگذرها، مترو، خیابان ها، بوستان ها و مکان های تفریحی و فرهنگی و ورزشی در پایتخت ، نشان دهنده عملکرد مثبت و ارزنده مدیری شهری تهران است. بنابراین نباید با تفکرات سیاسی آلوده، وجدان خود را زیرپاگذاشته و به مجموعه های فعال اینچنین اتهام زد.

فریدونی در ادامه گفت: شهرداری تهران با عناوینی که در حوزه شفافیت مالی از وزارت کشور، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور گرفته، جایی برای حرف نگذاشته مگر تعهدات دولت که باید در اختیار شهرداری قرار داده می شد و نشده است. اما با این حال هیچکدام از پروژه های مهم و عظیم شهرداری معطل نمانده است.

پیرموذن : با بداخلاقی های سیاسی نمی توان برای انسان های با کفایت مشکل آفرین شد / شهردار تهران یکی از چکیده های انقلاب اسلامی و از مدیران موفق و با کفایت نظام است

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: دوست و دشمن معترفند که در زمان مدیریت دکتر قالیباف و با تلاش های انجام شده ما درخصوص بها دادن به سخن حضرت علی (ع) که می فرمایند تلاش کنید تا جامعه لباس ذلت نپوشد، در تمامی زمینه ها توسعه یافته ایم.

کمال الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، درخصوص مسائلی که چندی است توسط روزنامه ایران که رسانه دولت است مبنی بر زیر سوال بردن شورای اسلامی شهر در رابطه با عدم شفافیت های مالی شهرداری تهران مطرح می شود، گفت: در خصوص موضوعاتی که در یکی، دو هفته اخیر از جانب این رسانه دولتی مطرح شده، باید بگویم این برخوردها به واسطه این است که دکتر قالیباف یکی از چکیده های انقلاب اسلامی و از مدیران موفق، سالم و با کفایت نظام است و همه همت ایشان با همکاری یاران تحصیلکرده و مجربشان، به خاطر توسعه و عمران شهر است و همان طور که می دانید رفاهیات مردم از طریق عمران شهرها حاصل می شود.

وی یادآور شد: همه به اتفاق - دوست و دشمن- معترف اند که در زمان مدیریت شهری کنونی تهران و با تلاش های انجام شده ما در خصوص بها دادن به سخن حضرت علی (ع) که می فرمایند تلاش کنید تا جامعه لباس ذلت نپوشد، در تمامی زمینه ها توسعه یافته ایم و ایشان یکی از زینت های مدیریت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این هجمه نسبت به شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران صرفا در جهت تخریب شخصیت دکتر قالیباف است. ضمن اینکه این طور برخوردها برخلاف فرمایش حضرت علی (ع) است که می فرمایند با تخریب دیگران یا با ذلت دیگران برای خود عزت و جایگاه مجویید. باز هم تاکید می کنم این ها همه مخالف فرمایش حضرت علی (ع) و بینش اسلامی و صرفا در جهت تخریب شهردار تهران است.

پیرموذن همچنین یادآور شد: به این نکته نیز توجه داشته باشیم در دهه قبل که همه نیز به آن معترفند، مشکلاتی وجود داشته که قابل کتمان نیست.

نماینده مردم اردبیل همچنین یادآور شد: امیدوارم همه به اتفاق با بها دادن به انذارها و هشدارهای رهبر فرزانه نظام، بیشتر به دوستی ها و طرح کردن این موضوع که حکومت، حکومت صلح است، بها داده شود.

وی در پایان تاکید کرد: فراموش نکنیم با بداخلاقی های سیاسی نمی توان برای انسان های با کفایت، آرمان های انقلاب اسلامی و اهداف عالیه ملک ملت مشکل آفرین شد. من این برخوردها را بیشتر از ناحیه کم لطفی افراد می بینم و بس.

اسفنانی : اقدامات شهری در تهران طبق قاعده پیش می رود / ابقا یک شهردار به معنی روی روال بودن کارهاست

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: شهردار تهران عزم لازم را برای رفع مشکلات و ایرادات موجود دارد و هم اکنون اقدامات شهری در تهران طبق قاعده پیش می رود.

محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: اداره کلانشهر تهران کار سنگین و سختی است و عملکرد شهردار آن خیلی زود نمود پیدا می کند. به طور حتم دوام و بقای یک شهردار نشان دهنده روی روال بودن کار است.

وی با بیان اینکه اگر شهردار یک شهر عملکرد خوبی نداشته باشد افکار عمومی اجازه فعالیت به آن نمی دهند، افزود: شهرداری از جمله نهادهایی است که عملکرد آن به طور محسوس در شهر قابل رویت است و خیلی زود نمود پیدا می کند. بنابراین نمی توان اقداماتی را که در آن به اجرا در آمده است، انکار کرد.

اسفنانی با اشاره به کسب عنوان برتر شهر تهران در اجلاس وین در سال های اخیر اظهار داشت: شهر وین شهری در دل اروپاست و صدها سال است که از اداره آن می گذرد بنابراین انتخاب شهر تهران در این اجلاس و در بین شهرهایی که سالهاست از امور مدنیت و اداره آنها می گذرد، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برتر شدن شهر تهران در این اجلاس جای تقدیر و تشکر از مدیریت شهری تهران دارد، تصریح کرد: کسب این عنوان نشان دهنده این است که در مجموع عملکرد شهرداری تهران مثبت بوده و توانسته موفق باشد. البته این امر به معنی نبود هیچ نقصی در امور نیست.

به گفته سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، این عزم در مدیریت شهری فعلی وجود دارد که ایرادات و نقص ها را رفع کرده و کارها را از روی قاعده انجام دهد.

اسفنانی در بخش دیگری از سخنانش به بد اخلاقی یک رسانه دولتی اظهار کرد: انجام این اقدامات از سوی برخی رسانه هایی که منتسب به مجموعه ای خاص هستند، بسیار قبیح است و از آنها این انتظار می رود که مقبول تر رفتار کنند و چارچوب ها را چه از لحاظ قانونی و چه از لحاظ ژورنالیستی بیشتر رعایت کنند.

وی تاکید کرد: اگر روزنامه ای از چارچوب خود عبور کرد و موجب متشنج شدن افکار عمومی شد، یعنی تخلف کرده و باید عذرخواهی کند. حتی گاهی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

شنبه، 5 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-23 ساعت 01:02
خبر بعدی : رهبری امتیازی به جریان اصلاحات (بدون توبه) نخواهد داد
خبر قبلی : احمدی نژاد با آمریکاییها خوش و بش کرد اما با روسها..


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -