محسن رضایی هم احمدی نژاد و نزدیکانش را تهدید کرد

محسن رضایی: مسئولان هشدارهای رهبری معظم را جدی بگیرند و فکر نکنند که ایشان با کسی قوم و خویشی دارد

ایسنا: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "رهبر انقلاب قبل از هر چیز به دنبال برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری در کشور هستند"، افزود: مقام معظم رهبری به دنبال دولتی هستند که در آن عقل، دانایی و اخلاص وجود داشته باشد و معتقد هستند که دولت آینده باید دولت قوی باشد.

وی ادامه داد: مسئولان هشدارهای مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و فکر نکنند که رهبر انقلاب با کسی قوم و خویشی دارد. امام (ره) با کسی قوم و خویشی نداشت و مقام معظم رهبری نیز مانند حضرت امام (ره) هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر مسئولان توصیه‌های مقام معظم رهبری را جدی نگیرند مطمئنا با برخورد سخت مردم روبرو خواهند شد؛ بنابراین توصیه می‌شود مسئولان آرامش کشور را حفظ کنند و به دنبال حل مشکلات مردم باشند.


نظام دست خائن را قطع خواهد کرد

سایت الف: رهبر انقلاب در ابتداي اين هفته در ديدار با جمعي از مردم تبريز با اشاره به مهمترين مسائل داخلي کشور، با ابراز گلايه از اتفاقات مربوط به يکشنبه مجلس و جلسه استيضاح وزير کار، رفتار رئيس جمهور در اين جلسه را خلاف شرع و اخلاق و تقوا دانستند و تاکيد کردند که من فعلا نصيحت مي‌کنم. رهبري همچنين اصل استيضاح وزير کار را غلط و اظهارات رئيس مجلس را نيز مقداري زياده روي دانستند.

سخنان رهبري انقلاب از يک سو آب سرد بر آتش اختلافات سران قوا بود؛ اما از سوئي ديگر پيام روشن و صريح به مسئولين و ناظران و تحليلگران سياسي داشت. تاکيد رهبر انقلاب بر اينکه اينجانب "فعلا نصيحت مي‌کنم" تصريح بر اقدام عملي نظام در برخورد با خائنين به مردم در مراحل بعدي دارد.

سخنان رهبر انقلاب نشان داد که نظام براي تحمل افراد دلگرم به قدرت و مکنت و مغرور به سوت و کف حاميان براي سوء استفاده از اعتماد ملي، مرز مي‌شناسد و اينگونه نيست که مسير خيانت به مردم و ارزشهاي انقلاب مسير يک طرفه اي باشد که کسي را ياراي مقاومت و ايستادگي مقابل آن نباشد. مطابق قانون و مصلحت حکومت اسلامي و جامعه و به سياق تجربه گذشته در زمان حضرت امام، نظام در مواجهه با تخلف فعالان سياسي و مسئولين در سطوح مختلف گزينه‌هاي مختلفي را مي‌بيند و اينگونه نخواهد بود که در مقابل خيانت سکوت کند و مماشات ورزد.

توصيه در پنهان و نصيحت در علن و برخورد قانوني با تخلفات و استفاده از اهرم نظارت نهادهاي مدني و غيره بخشي از ابزارهاي کنترلي نظام محسوب مي‌شود. البته داب و شيوه حضرت امام(ره) و خاصه رهبر انقلاب به سبب شرايط کشور و منطقه اين گونه بوده است که حتي الامکان با مسئولين خاطي و تا سر حد اينکه مصالح انقلاب و مردم و ارزشهاي اسلامي مورد خدشه قرار نگيرد کج دار و مريز برخورد مي‌کردند، اما با احدي عقد اخوت نخواندند و براي هيچ جريان و گروه و فردي خاصه تراشي نکرده و حياط خلوتي نساختند.

آستانه تحمل نظام براي مسئوليني که شان و حرمتي براي فرصتي که نظام و مردم به آنها داده‌‌اند قائل نيستند، محدود است و همانطور که تجربه نشان مي‌دهد و قانون نيز پيش بيني کرده است مردم و نظام به وقت لازم مسئول خائن را کنار خواهند گذاشت.

تاکيد رهبر انقلاب بر اينکه فعلا نصيحت مي‌کنم هشداري است براي کساني که با اتکا به آراي مردم و توهم ناشي از مقبوليت، به اعتماد جامعه بي‌اعتنا هستند و خود را جلوتر از رهبري و نظام مي‌پندارند. ترديدي نيست که رهبري همانطور که مقابل بدعت گذاري فتنه‌گران ايستاده و ذره اي کوتاه نيامدند، مقابل خيانت مسئولين در هر سطح و جايگاهي نيز سکوت نخواهند کرد.

تاريخ انقلاب اسلامي هنوز فراموش نکرده است سخنان روشنگرانه حضرت امام(ره) را که يک هفته قبل از برکناري بني صدر با تاکيد بر اينکه "من فعلا نصيحت مي‌کنم" فرمودند: من تا آنجايي که بتوانم، تا آنجايي که اخلاق اسلامي اقتضا مي‌کند که همه اين‌ها را به آرامش دعوت کنم، همه گروه‌ها و گروهک‌ها را به آرامش دعوت کنم، همه افراد را به آرامش دعوت کنم، عمل خواهم کرد، نصيحت خواهم کرد، نصيحت برادرانه خواهم کرد، نصيحت خاضعانه خواهم کرد، لکن اين را بايد همه بدانند که آن روزي که من احساس خطر براي جمهوري اسلامي بکنم، آن روزي که من احساس خطر براي اسلام بکنم، آن روز اين طور نيست که باز من بنشينم نصيحت کنم؛ دست همه را قطع خواهم کرد.

والسلام

آدينه، 4 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-22 ساعت 10:02
خبر بعدی : یک دیپلمات دیگر رژیم به کشور نروژ پناهنده شد
خبر قبلی : سپاه: احمدی نژاد حاضر به عذرخواهی از رهبر نیست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -