ضرب الاجل مخالفان سوری به حزب الله؛ نگرانی رژیم تهران

ارتش آزاد سوریه چهارشنبه در بیانیه‌ای برای حزب الله لبنان ضرب الاجلی ۴۸ ساعته تعیین کرد تا از «مبارزه در کنار نیروهای دولتی سوریه» دست بکشد.

محمد ایرانی سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان و اردن و کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با فرارو گفت: «بحران موجود در سوریه مدت ها است که تاثیر خود را در حوزه کشورهای سوریه گذاشته است. یعنی در واقع به طور پیش بینی شده ای بحران موجود وارد حوزه پیرامونی سوریه شده است.

ایرانی در پاسخ به این سوال که در صورت تهاجم ارتش آزاد سوریه به لبنان آیا حزب الله واکنشی از خود نشان نخواهد داد؟، گفت: «رد و بدل خمپاره میان روستاهایی که طرفدار سوریه هستند و مخالفین، مدت ها است که وجود دارد. اما اگر قرار باشد درگیری ها به آنسوی مرزها گسترش پیدا کند، مسئله تمامیت ارضی و استقلال لبنان به میان می آید و مسلما ارتش لبنان از خود واکنش نشان خواهد داد.»

وی با بیان اینکه مخالفین سوری سعی دارند با توسل به این اقدامات نشان دهند حزب الله لبنان در بحران سوریه نقش دارد تا بعد بتوانند از حمایت های بین المللی برخوردار شوند گفت: «یکی از تاکتیک هایی که مخالفین سوری از ابتدا به کار گرفته بودند تا ادعا کنند نظام سوریه در مقابل آنها تنها نیست این بود که کل محور مقاومت را درگیر این بحران کنند.»

پنجشنبه، 3 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-21 ساعت 12:02
خبر بعدی : کنگره آمريکا درصدد تحريمهای جديد عليه رژیم تهران
خبر قبلی : یک تروریست لبنانی تأیید کرد که عضو حزب الله است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -