مذاکرات اتمی؛ هيچگاه توقف نخواهيم کرد

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاكرات آتي با ۱+۵ گفت: ما هيچگاه توقف نخواهيم کرد و مسير پيشرفت خود را طي مي‌کنيم.

اسماعيل كوثري گفت: تحليل غرب اين بود که مي‌تواند ما را به زانو در بياورد در حاليکه با شکست مواجه شد و به همين دليل زمان مذاکرات را به تعويق مي‌اندازد تا ببيند انتخابات رياست جمهوري چه مي‌شود. استراتژي و سياست کلان ما خصوصا در حث هسته‌اي ثابت است، در مسئله هسته‌اي ما در چارچوب معاهده NPT و وظايفي که آژانس براي اعضا تعيين کرده حرکت مي‌كنيم و غير از آن را قبول نداريم.

وی افزود: غربي‌ها در تلاشند تا از انتخابات جمهوري اسلامي سوء استفاده کنند. ۱+۵ بايد بداند که اگر آنها مذاکرات را طولاني کنند ما هيچگاه توقف نخواهيم کرد.


آمادگی غرب برای ارائه مشوق‌های قابل‌توجه؟

به گزارش رادیو آلمان: قدرت‌های جهانی اعلام کرده‌اند که حاضرند در برابر مصالحه هسته‌ای مشوق‌های «جدی و قابل‌توجهی» به رژیم تهران ارائه کنند.

گفته می‌شود در بسته پیشنهادی جدید عناصری وجود دارد که در هیچ‌یک از مذاکرات پیشین ارائه نشده بود.

هدف شش قدرت جهانی در این مذاکرات٬ متقاعد کردن رژیم تهران به متوقف ساختن غنی‌سازی ۲۰ درصدی و تعطیلی تاسیسات فردو و انتقال ذخایر اورانیوم به خارج از کشور است. جمهوری اسلامی در مقابل خواستار لغو تحریم‌ها و به رسمیت شناخته شدن حق خود برای غنی‌سازی اورانیوم است.


اقتصاد ایران فلج شده است

خبرنگار شبکه خبری ای بی سی نیوز در گزارشی از تهران اعلام کرد، اقتصاد ایران در اثر تحریمها فلج شده است.

در باره مذاکرات هسته ای گفته می شود، رهبر جمهوری اسلامی پیش شرط را برداشتن تحریمها میداند و از سوی دیگر آمریکا کوچکترین عقب ‌نشینی در این زمینه نخواهد کرد. پس ننتیجه مذاکرات قزاقستان از هم اکنون مشخص است.


پنجشنبه، 3 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-21 ساعت 11:02
خبر بعدی : افسران ارتش ليبی در ترکيه آموزش می بينند
خبر قبلی : عقب نشینی ارتش بشار اسد از مرز اسرائیل


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -