در اسلام کاهش جمعیت نداریم/اجازه سقط جنین نمی‌دهیم

نماینده ارومیه: اجازه اقدام مجرمانه سقط جنین نمی‌دهیم

دیگربان: نادر قاضی‌پور٬ نماینده ارومیه در مجلس می‌گوید در اسلام «کاهش جمعیت» نداریم و تصویب لایحه «تنظیم جمعیت و خانواده» یعنی اینکه مجلس در واقع اجازه «اقدام مجرمانه سقط جنین» را به دولت بدهد.

به گزارش چهارشنبه (دوم اسفند ماه) خبرگزاری ایلنا٬ آقای قاضی‌پور در جلسه بررسی ماده واحده لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده در مجلس این اظهارات را مطرح کرده است.

وی با ارائه پیشنهاد حذف تبصره یک لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده گفته است: «اسلام با کاهش جمعیت مخالف است» و مجلس باید «بر اساس اسلام قانون‌گذاری» کند.

قاضی‌پور افزوده که «جمعیت فعلی کشور ۷۰ میلیون نفر است و اگر فرمایش رهبر انقلاب این است که ما ظرفیت جمعیت ۱۵۰ میلیون نفری را داریم ۵۰ سال آینده به این رقم می‌رسیم.»

علی خامنه‌ای روز ۱۹ مهر طی سخنانی در جمع گروهی از مردم شهر بجنورد٬ موضع‌گیری سال‎های قبل خود در قبال کنترل جمعیت در ایران را اشتباه خواند و از خداوند خواست وی را به خاطر اتخاذ این سیاست ببخشد.

رهبر جمهوری اسلامی گفته بود: «اگر سیاست کنترل جمعیت ادامه پیدا کند، به تدریج دچار پیری و در ‌‌‌نهایت کاهش جمعیت خواهیم شد، بنابراین مسئولان باید با جدیت در سیاست کنترل جمعیت تجدید نظر کنند.»

در پی مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با ادامه اجرای این سیاست٬ وزارت بهداشت بودجه‌ مرتبط با کنترل جمعیت را قطع کرده و قرار است تنظیم خانواده از واحدهای درسی دانشگاه‌های ایران نیز حذف شود.

نمایندگان مجلس در پایان این جلسه٬ با ۱۶۰ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از ۲۲۲ نماینده حاضر، کلیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را تصویب کردند.

طبق مصوبه مجلس در ماده واحده لایحه مذکور، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، همه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحات آن و سایر قوانین که بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو می‌شود.

در صورت تصویب نهایی جزئیات و ماده واحده لایحه مذکور، مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه افزایش می‌یابد و همسر آن‌ها نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می‌شود.

چهارشنبه، 2 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-20 ساعت 13:02
خبر بعدی : شوخی با ریش هاشمی رفسنجانی در جبهه جنگ
خبر قبلی : تخلف 65 هزار ميلياردی در تامين بودجه هدفمندی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -