بحرین: یک سپاهی فرمانده هسته تروریستی بود

سایت تابناک: به نوشته «دیلی استار» لبنان، دولت بحرین بار دیگر ایران را به سازماندهی یک هسته تروریستی متهم کرده که به ادعای آنها، چند روز پیش در این کشور کشف شده است.

در این باره، «طارق الحسن»، رئیس دستگاه امنیت بحرین در یک کنفرانس خبری مدعی شده، اعضای هسته تروریستی مذکور مسلح به تسلیحات و مواد منفجره بوده و آمادگی داشته‌اند تا در زمان صدرو فرمان از ایران، دست به انجام عملیات بزنند.

این مقام بحرینی همچنین مدعی شده فردی از سپاه پاسداران ایران، فرماندهی این هسته را در بحرین بر عهده داشته است.


سپاه پاسداران به راه‌اندازی یک «هسته تروریستی» در بحرین متهم شد

رادیو فرانسه: دولت بحرین، سپاه پاسداران ایران را به آموزش، مسلح کردن و تأمین مالی یک «هسته تروریستی» با هدف نقش‌آفرینی در خشونت‌های بحرین متهم کرد.

ژنرال طارق الحسن، رییس امنیت ملی بحرین، دیروز طی یک نشست خبری، اعلام کرد که اعضای این هسته تروریستی، می‌خواستند با قاچاق اسلحه و مواد منفجره، در زمانی که فرماندهانشان در ایران دستور دهند، عملیات تروریستی انجام دهند.

پیش از این و در روز شنبه گذشته، شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین گفته بود که دولت این کشور با کمک یک «کشور برادر» یک هسته تروریستی شامل هشت بحرینی را که میان ایران، عراق و لبنان در رفت و آمد بودند کشف و منهدم کردند.

این در حالی است که ژنرال طارق الحسن، رییس امنیت ملی بحرین، دیروز در کنفرانس خبری خود گفت که پنج تن از این بحرینی‌ها در کشور بحرین و سه تن دیگر از اعضای این هسته تروریستی در کشور عمان دستگیر شدند.

بر اساس اعترافات اعضای این هسته، آنها توسط دو شهروند بحرین که در ایران اقامت دارند انتخاب شده بودند.

همچنین آنها اعتراف کرده اند که این هسته تروریستی مسلح زیر نظر یکی از اعضای سپاه پاسداران ایران به نام مستعار «ابو ناصر» تشکیل شده بود.

ژنرال الحسن اضافه کرد که اعضای این هسته تروریستی نزد اعضای سپاه پاسداران در ایران و اعضای حزب الله عراق در بغداد و کربلا آموزش دیده و تأمین مالی شده اند.

طی این مدت، اعضای این هسته به جمع آوری اطلاعات و گرفتن عکس از پایگاه ها و تأسیسات حساس نظامی در بحرین و آماده سازی انبار اسلحه برای ذخیره سلاح تا زمان عملیات، اقدام می کردند.

این اتهام دولت بحرین می تواند روابط میان ایران و این کشور حاشیه خلیج فارس را بیش از پیش تنش‌آلود کند.

روابط ایران و بحرین پس از اعتراضات شیعیان بحرین در دو سال گذشته رو به تیرگی نهاده است.

چهارشنبه، 2 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-20 ساعت 10:02
خبر بعدی : رزمایش ‌بزرگ نیروی ‌زمینی ‌سپاه در شرق ‌کشور
خبر قبلی : هدیه احمدی نژاد به خواننده مطرح پاپ


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -