ترکيه 10 سياستمدار حامی کردها را آزاد می کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دیاربکر، دادگاهی در ترکیه روز سه شنبه دستور آزادی ده سیاستمدار حامی کردها را که در بین صدها و شاید هزاران نفری هستند که به اتهام ارتباط با گروه غیرقانونی موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ ک ک) محاکمه می شوند، صادر کرد.

برخی منابع در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند دادگاه در شهر دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه دستور آزادی این سیاستمداران را به این علت صادر کرد که زمانی که آنها در بازداشت بوده اند، هم اکنون از هرگونه مدت حبس در صورت محکومیت آنها، فراتر رفته است.

مقامات ترکیه نخستین بار در سال دو هزار و نه، عملیات گسترده دستگیری اعضای «اتحادیه جوامع کردستان» (کی سی کی) را آغاز کردند که به عنوان سازمانی تروریستی قلمداد می شود و شاخه غیرنظامی پ ک ک است.

منتقدان این اقدام سرکوبگرانه اعلام کرده اند تعداد افراد دستگیر شده که در انتظار محاکمه هستند، از سه هزار و پانصد نفر بیشتر است ولی آمار رسمی مربوط به اواخر سال دو هزار و یازده حاکی از آنست که بیش از ششصد نفر بازداشت شده اند.

تصمیم روز سه شنبه در بحبوحه گفتگوهای صلح بین دولت ترکیه و عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ ک ک به منظور پایان دادن به شورش کردها که از سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار تاکنون چهل و پنج هزار کشته در این کشور برجا گذاشته است، گرفته شد.


سه شنبه، 1 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-19 ساعت 21:02
خبر بعدی : مخالفان سوری از تشکیل نیروی هوایی خبر دادند
خبر قبلی : خودسوزی یک دختر جوان در شهر جوانرود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -