سخنگوی رژیم: علائمی از سوی آمریکا مشاهده نمی شود

نامه۱۷ اندیشمند به مرسی موضع رسمی جمهوری اسلامی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفته نشانه‌ای مبنی بر اینکه مقامات آمریکایی تصمیم گرفته باشند دست از اقدامات «مبنی بر عدم حسن نیت» بردارند دیده نمی‌شود.

به گزارش مهر، رامین مهمان‌پرست در نشست خبری هفتگی خود گفت: نمونه‌های عدم حسن نیت طرف مقابل فراوان است و نشانه‌ای مبنی بر اینکه مقامات آمریکایی تصمیم گرفته باشند دست از این اقدامات بردارند دیده نمی‌شود.

وی اما افزود که اگر ۱+۵ به ویژه کشورهای غربی و بالاخص آمریکا حقوق جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسند حسن نیت خود را نشان داده‌اند.

مهمانپرست به عنوان شروط مربوط به نشان دادن حسن نیت گفت: آمریکایی‌ها باید دست از دخالت در مسائل داخلی ایران بردارند و دشمنی‌ها را ادامه ندهند و در منطقه فتنه‌انگیزی نکنند همچنین از گروه‌هایی که علیه منافع جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند حمایت نداشته باشند.

وی افزود: گفت و گوهای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 یک ظرفیت برای حل بحران های منطقه ای می تواند باشد.

مهمانپرست در رابطه با نامه اخیر 17 تن از اندیشمندان جمهوری اسلامی برای رئیس جمهور مصر و واکنش دفتر مرسی به این نامه گفت: این نامه به هیچ وجه جنبه نامه رسمی از طرف مقامات ما را ندارد و برخی افراد به ذهنشان رسیده چنین اقدامی داشته باشند که اقدامی مستقل است و از جانب مقامات رسمی داده نشده و موضعی نیز لازم نیست اتخاذ شود. ممکن است خیلی افراد پیشنهادات و ایده هایی داشته باشند و بخواهند صادقانه در اختیار ملت مصر بگذارند که ارتباطی با موضع دولت ما ندارد.


سه شنبه، 1 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-02-19 ساعت 10:02
خبر بعدی : رادار آمریکا در خلیج ‌فارس توپ فوتبال را در فاصله 4 هزار...
خبر قبلی : صدای انفجار مهیب در تهران و حضور نیروهای امنیتی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -