مجمع انتخابات کمیته المپیک ایران لغو شد

ایرادات اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران سبب شد تا چالشی بزرگ در ورزش کشور برای همیشه حل شود!به گزارش خبرآنلاین ؛ صبح امروز اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بعد از نماز صبح دور هم نشستند و تصمیم گرفتند مجمع روز دوشنبه شان را لغو کنند و خیال وزارت ورزش هم راحت شود که دیگر خبری از برگزاری مجمع ریاست کمیته ملی المپیک در دوره کاری شان نیست!

بعد از این نشست بود که محمود خسروی وفا به نمایندگی از اعضا پیش روی خبرنگاران ایستاد و گفت:« تا زمان اصلاح اساسنامه اجازه هیچ مجمعی نداریم. در نامه در نامه کمیته بین المللی المپیک به صراحت ققید شده تا زمان اصلاح اساسنامه نباید هیچ مجمعی برگزار شود. آنها به چند بند از اساسنامه ایراداتی گرفتند که نامه اش تا ساعاتی دیگر در اختیار راسنه ها قرار می گیرد و همه شما می توانید این نامه را ببینید .»

او در بخشی دیگر از حرفهایش گفت:« با توجه به روند تغییرات اساسنامه ، به نظر نمی رسد که مجمع را بتوانیم تا خردادماه برگزار کنیم.» این جمله یکی از بزرگترین چالش های تاریخ ورزش ایران را حل می کند چون خردادماه زمان انتخابات ریاست جمهوری است و با روی کار آمدن رئیس جدید جمهور ، انتخابات کمیته ملی المپیک هم برگزار می شود. یعنی چالشی که همیشه بر سر کمیته ملی المپیک بوده اینگونه از بین می رود و دولت جدید این فرصت را دارد که همزمان با انتخاب وزیر برای ورزش کشور ، رئیس کمیته ملی المپیک را هم همسو با سیاست هایش برگزیند. یعنی مجمع که همیشه تابعی از فشارهای دولتی بوده این بار در تقابل با گزینه مورد حمایت دولت قرار نمی گیرد. وزارت ورزش در ماه های گذشته ، تلاش زیادی داشت تا مجمع کمیته المپیک در زمان مقرر برگزار شود اما تغییرات وزریر در تعدادی از فدراسیون ها شرایط را به گونه ای رقم زد که اختیار برگزاری مجمع قانونی سلب شد و حالا این پروسه تغییرات به احتمال فراوان اختیار انتخاب رئیس جدید را از دولت دهم می گیرد. پروسه ای که در فدراسیون فوتبال هم رقم خورده و علی کفاشیان به رغم مخالفان بسیارش در بدنه وزارت ورزش و اعلام نارضایتی رسمی وزیر از عملکرد او در برنامه زاویه شبکه 5 تا پایان انتخابات ریاست جمهوری در این تشکیلات می ماند.

یکشنبه، 29 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-17 ساعت 09:02
خبر بعدی : آزادی اخلال‌ گران حادثه قم با قید وثیقه
خبر قبلی : هیات دومای روسیه امشب وارد تهران می​شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -