مذاکراتی بین نظام اسلامی و آمریکا صورت نمی‌گیرد

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به درخواست‌هاي مکرّر آمريکا براي مذاکرات دوجانبه با جمهوري اسلامي ايران، گفت: با توجه به تحریم‌ها و 34 سال دشمني آمريکا با ملت ايران، این مذاکرات صورت نخواهد گرفت.

"حسين معین‌آبادی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بحث مذاکره دوجانبه ایران و آمریکا اظهار داشت: نفس مذاکره خوب است، ولی آيا برای مذاکره دوجانبه، حسن نیت و یا تضمینی وجود دارد؟

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای تا حد ممکن، حسن نیت خود را نشان داده ولی باید توجه داشت که با تحریم‌های موجود، آیا می توان مذاکره مستقیم داشت یا مشکلی را حل و فصل کرد؟

این کارشناس سياست خارجي، تصریح کرد: مذاکرات دو جانبه بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت، زیرا آمریکایی‌ها در این 34 سال، ماهيت اصلي خود را به ملت ما نشان داده‌اند.

معین‌آبادی گفت : ملت ايران از سال 57 تاکنون به موفقيت‌هاي بسياري دست پيدا کرده و هیچ چیز کم ندارد، لذا باید گفت ایران یک قدرت منطقه‌ای است و می‌تواند به همه اهداف خود دست يابد.

وي در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا از همان ابتدای انقلاب اسلامی، به‌دنبال منافع خود بوده اما همه اهداف آن‌ها با شکست روبرو شده و اکنون کشورمان را به‌عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه می‌داند و می‌خواهد از طریق ایران به اهداف خود در منطقه برسد که چنين چيزي غيرممکن خواهد بود.

پنجشنبه، 26 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-14 ساعت 03:02
خبر بعدی : پاسخگویی به نیاز همسر از تکالیف ویژه زنان است
خبر قبلی : رای گيری برای تاييد انتصاب هيگل جمعه برگزار می‌شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -