محتکران، بازار مرغ را متشنج کرده ‌اند

عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس با تأکيد بر اينکه هيچ گونه کمبودي در زمينه تأمين مرغ در کشور وجود ندارد گفت: احتکار مرغ توسط دلالان و سودجويان در هفته‌هاي اخير عامل اصلي گراني‌ مرغ در بازار است.

محمدرضا اميري‌کهنوج در گفت و گو با خانه ملت، با انتقاد از افزايش بي‌رويه قيمت مرغ در سايه نبود نظارت قوي گفت: دلالان مرغ سودجوياني هستند که با اعمال خود عرصه را بر مردم سخت کرده‌اند ودولت نيز مديريت دقيقي براين بازار ندارد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي ‌با بيان اينکه ذخيره‌سازي براي مرغ به اندازه کافي صورت گرفته است افزود: عامل اصلي افزايش اخير قيمت مرغ کمبود آن در بازار نيست.

عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس با تأکيد بر اينکه هيچ گونه کمبودي در زمينه تأمين مرغ در کشور وجود ندارد گفت: محتکران عامل اصلي گراني‌هاي اخير مرغ در بازار هستند.

وي با بيان اين مطلب که براي کاهش قيمت‌ مرغ و همچنين جبران کمبود بازار داخلي واردات به اندازه کافي صورت گرفته است تصريح کرد: تا زماني که دلالان و محتکران بازار را در دست گرفته‌اند نمي‌توان به کاهش قيمت‌ها اميدوار بود.

اين نماينده مردم در مجلس نهم با اشاره به نبود نظارت دقيق گفت: عدم کنترل و نظارت از سوي مسئولان بر روي قيمت‌ها فضا را براي جولان محتکران باز کرده‌ و اين در حالي است که فشار‌هاي وارده فقط متوجه مردم است.

نماينده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و فارياب در مجلس‌با بيان اين مطلب که پنهان کردن و انبار کردن مرغ از سوي برخي از افراد سودجو مي‌تواند زمينه افزايش قيمت‌ها را فراهم کند اظهارداشت: دولت و مسئولان بايد با قاطعيت با افراد سودجو که قصد سخت کردن شرايط زندگي براي مردم را دارند برخورد کند. اميري‌کهنوج ادامه داد: توليد مرغ در کشور به اندازه کافي وجود دارد و کمبودي در اين زمينه احساس نشده که منجربه افزايش قيمت‌ها شود.

عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس يادآور شد: مسئولان بيش از پيش با مفسدان بازار و محتکران برخورد کنند چرا که معيشت مردم بيش از هر چيزديگري اهميت دارد.

افزايش قيمت جوجه از 600 به 1400 تومان

براساس بررسي‌هاي انجام شده قيمت کف مرغ در سطح بازار بايد 5400 تومان و سقف قيمتي نيز 5700 تومان بايد باشد تا چنانچه قيمت پايين‌تر از کف قيمتي بود دولت اقدام به خريد و ذخيره‌سازي مرغ مرغداران اقدام کند و اگر بيش از سقف قيمت تعيين شده بود ذخاير موجود را آزاد سازد تا تعادل در بازار ايجاد شود. مديرعامل اتحاديه مرغ گوشتي ايران گفت:قيمت جوجه از 600 تومان به 1400 تومان افزايش يافت.

به گزارش ايلنا، حسين مقدم‌نيا مديرعامل اتحاديه مرغ گوشتي ايران از انعقاد تفاهم‌نامه‌اي بين دو وزارتخانه صنعت، جهاد کشاورزي و اتحاديه مرغداران خبر داد و گفت: برطبق اين تفاهم‌نامه مقرر شده است که اتحاديه قيمت کف و سقف مرغ را اعلام کند تا از زيان توليدکنندگان و مصرف کنندگان جلوگيري شود.

حسين مقدم‌نيا افزود: براساس بررسي‌هاي انجام شده قيمت کف مرغ در سطح بازار بايد 5400 تومان و سقف قيمتي نيز 5700 تومان بايد باشد تا چنانچه قيمت پايين‌تر از کف قيمتي بود دولت اقدام به خريد و ذخيره‌سازي مرغ مرغداران اقدام کند و اگر بيش از سقف قيمت تعيين شده بود ذخاير موجود را آزاد سازد تا تعادل در بازار ايجاد شود.

وي درباره چرايي افزايش قيمت مرغ در سطح بازار، گفت: از ابتداي ديماه مرغداران اغلب سالن‌هاي خود را تخليه و جوجه‌ريزي براي ايام پاياني سال را آغاز کردند که اين امر موجب شده تا قيمت جوجه از کيلويي 600 تومان در هفته‌هاي گذشته به 1400 تومان افزايش يابد.


دوشنبه، 23 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-11 ساعت 11:02
خبر بعدی : انباشت کالا در گمرک‌ها به دلیل اختلاف ارزی
خبر قبلی : تحریمها و کمبود قطعات؛ خودرو روی دنده گرانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -