بروجردی: تحریم‌ نفت در برابر کالا پدیده جدیدی نیست

ایسنا: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تعیین زمان 8 اسفند در قزاقستان برای مذاکرات آینده ایران و گروه 1+5 گفت‌: با تعیین زمان و مکان مذاکرات توسط ایران طبیعتا این موضوع دیر یا زود نیز از طرف‌های مقابل مذاکره نهایی خواهد شد، مهم آن است که آنها انجام مذاکرات را پذیرفته‌اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص احتمال انجام مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت‌:‌ طبیعتا تصمیم‌گیری در این رابطه به عهده شورای عالی امنیت ملی است.

بروجردی همچنین در خصوص اظهار نظر اخیر وزیر امور خارجه ترکیه درباره اضافه شدن دو کشور عربستان و ترکیه به تیم مذاکره کننده 1+5 با ایران گفت: مشخص نیست که مبنای صحبت آقای داوداغلو چیست چرا که این دو کشور اعضای دائم شورای امنیت نیستند که بخواهند در این مذاکرات حضور داشته باشند. البته حضور آلمان در این گروه به عنوان یک طرف مذاکره به این دلیل است که کشور شاخص اتحادیه اروپا است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، همچنین درباره اهتمام غربی‌ها برای تحریم‌ ایران در قالب تحریم‌ نفت در برابر کالا و سنخیت آن برای درخواست مذاکره با ایران گفت:‌ تحریم پدیده جدیدی نیست، سلاحی است که آنها بارها آزموده‌اند و همواره شاهد عدم موفقیت خود در این راه بودند.

دوشنبه، 23 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-11 ساعت 11:02
خبر بعدی : افزایش ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی
خبر قبلی : گرانی سرسام آور؛ افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -