تظاهرات مصر: ملت خواستار سرنگونی و محاکمه مرسی

بنا به اعلام رسانه های خبری بر اثر درگیری های روز جمعه میان تظاهرات کنندگان مخالف محمد مرسی، رییس جمهوری مصر در قاهره پایتخت و دیگر استان های این کشور، دهها نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈالیوم السابعˈ، احمد عمر سخنگوی رسمی وزارت بهداشت مصر گفت: شمار زخمی های ناشی از درگیری های تظاهرات روز جمعه در قاهره و برخی استان ها تا این لحظه به 126 نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد که این درگیری ها تلفات انسانی در پی نداشته است.

از سوی دیگر بنا به اعلام مسؤولان وزارت بهداشت مصر، در استان الغربیه نیز 117 نفر زخمی شدند که 32 نفر آنان جزو نیروهای امنیتی بوده اند.

این در حالی است که تظاهرات کنندگان مصری روز جمعه با سردادن شعارهایی سرنگونی نظام، محاکمه و برکناری محمد مرسی رییس جمهوری و اخوان المسلمین از قدرت را خواستار شدند.

در این درگیری ها نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: شهرهای مصر روز جمعه شاهد درگیرهای شدید میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان به ویژه در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در قاهره بود.

این تظاهرات به دعوت گروه های مخالف دولت و با شعار ˈجمعه کرامتˈ علیه محمد مرسی رییس جمهوی این کشور صورت گرفت.

هزاران تظاهرات کننده مصری از نقاط مختلف قاهره با در دست داشتن پرچم های مصر به میدان التحریر در مرکز شهر و به سمت کاخ ریاست جمهوری واقع در شرق پایتخت راهپیمایی کردند.

تظاهرات کنندگان شعار می دادند: ˈملت خواستار سرنگونی نظام استˈ. گروه دیگری از تظاهرات کنندگان نیز وزارت کشور را وزارتخانه ارازل و اوباش توصیف کردند.

در میدان التحریر پلاکاردهایی توسط معترضان علیه محمد مرسی و اخوان المسلمین نصب شده بود.

از سوی دیگر نیروهای پلیس در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری، برای متفرق کردن تظاهرات کنندگانی که به سوی کاخ بمب های آتشزا پرتاب می کردند، از گاز اشک آور استفاده کردند.

این خبرگزاری علاوه بر قاهره از درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی در شهرهای واقع در دلتای نیل در استان الغربیه و شهر اسکندریه نیز نام برده است.

38 گروه و حزب مخالف دولت، تحت عنوان ˈجمعه کرامتˈ از مردم برای شرکت در این تظاهرات دعوت کرده بودند.

آنها همچنین خواستار تشکیل دولت وحدت ملی، بازنگری در قانون اساسی وضع شده توسط مجمع مؤسسان تحت سلطه اسلامگرایان و تضمین حفظ استقلال قضات هستند.

آدينه، 20 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-08 ساعت 23:02
خبر بعدی : نگرانی مراجع حکومتی از رشد کلیساهای خانگی در کشور
خبر قبلی : این روزها چون اوضاع قمر در عقرب شده است.....


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -