حداد عادل: تفرقه همیشه بد است و بخصوص در دهه فجر

رئیس مجلس هفتم با بیان اینکه دهه فجر جای بحث های اختلافی نیست، گفت: حرف تفرقه انگیز همیشه بد است و به خصوص در دهه فجر بسیار نابجا و نابهنگام است و مردم نمی بخشند کسانی که این موضوع را رعایت نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه تلویزیونی دیروز، امروز و فردا پنجشنبه شب با حضور غلامعلی حداد عادل نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس با موضوع وحدت در جامعه و همچنین اشاره ای به گفتگوهای اخیر روسای دو قوه در صحن مجلس، برگزار شد.

حداد عادل در آغاز سخن در خصوص وحدت و شاخص‌های آن طی سخنانی گفت: 3 عامل ایمان به خدا، رهبری امام (ره) و وحدت مردم سه جلوه از یک حقیقت هستند. در پیروزی انقلاب اصل ایمان به خدا بود و امام هم به عنوان یک بنده خوب خدا احساس تکلیف کرد و مردم هم به اعتبار آن ایمانی که داشتند از امام اطاعت کرده و وحدت پیدا کردند.

ابوترابی فرد نیز در این باره اظهار داشت: یکی از عناصر اقتدار ملی ما وحدت است که در 34 سال گذشته به ما کمک کرده است. وحدت مانند بسیاری از مقولات چون علم، تقوا و ایمان از امور نسبی است. باید قله را دید تا به سمت آن حرکت کرد.

نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: وقتی در فضای وحدت قرار داریم به حداقل های نزاع باید اعتراض کنیم. نباید کمترین آثار تفرقه و تشتت را در این جامعه ببینیم. ریشه تفرقه یا در جهل است یا در جهالت. به هر میزان به علم و معرفت ما افزوده شود قطعا به سطح بالاتری از وحدت دست می یابیم.

حداد عادل در پاسخ به این سئوال که چطور می شود مرز اختلاف نظرها با درگیری ها و گریبانگیری ها را تنظیم کرد، گفت: تصور می کنم ما تکیه گاه هایی داریم که می تواند ما را به وحدت برساند. ما قانون داریم و قانون اساسی حدود و ثغور وظایف مسئولان قوا و دیگر مسئولان را مشخص می کند هر کس باید بداند مرز کار او تا کجاست. از همه بالاتر ولایت فقیه و رهبری را داریم که عامل نیرومندی در جامعه است. کلام او فصل الخطاب است و سخن او سخن ملت است. وقتی اختلاف پیش می آید اختلاف نظر را نزد رهبری می بریم و ایشان بر اساس موازین اسلامی نظر می دهد و ما نظر او را رعایت می کنیم.

وی تاکید کرد: تا وقتی که ولایت فقیه را داریم بن بستی نداریم. تصور می کنم با اهرم هایی که در اختیار داریم راهکارهای خروج از اختلاف نظر را هم داریم.

ابوترابی در ادامه این گفتگو در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان اختلافات را میان مردم نکشانند وهر کس اختلافات را به سطح مردم بکشاند خائن به ملت است، گفت: واقعیت سیاسی کشور بیانگر یک رویدادی است که ما گاهی در گفتمان مسئولان کشور مشاهده می کنیم. امروز مقام معظم رهبری از این موضوع تعبیر به بداخلاقی کرده اند. ایشان با توجه به این واقعیت و آثار منفی آن در فضای سیاسی کشور و نقد و اعتراض عامله مردم به این گونه گفتمان، بر ضرورت پرهیز از آن در فضای علنی جامعه پای فشرده اند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: لذا بدون تردید طرح یک سری مسائل اختلاف انگیز در فضای عمومی جامعه نه تنها هیچ اثری در کاهش و رفع اختلافات نخواهد داشت بلکه موجب افزایش تنش و دغدغه و اعتراض ملت عزیز ما خواهد شد بنابراین باید در چارچوب صحیح مسائل را حل و فصل کرد.

وی گفت: در مسائل اجرایی و مدیریت کشور کمترین زمینه اختلاف وجود ندارد. قانون به صورت شفاف راههای برون رفت از اختلاف نظرهای احتمالی را تبیین کرده است.

حداد عادل نیز با اشاره تلویحی به اتفاق بین دولت و مجلس در روز استیضاح گفت: یک جنبه بداخلاقی سیاسی که اتفاقا در این روزها اتفاق افتاد این بود که این رخداد در دهه فجر بود. در حالیکه دهه فجر باید فرصتی باشد برای تحکیم همبستگی ملی. حرف تفرقه انگیز همیشه بد است به خصوص در دهه فجر بسیار نابجا و نابهنگام است و مردم نمی بخشند کسانی که این موضوع را رعایت نکنند و موقع شناس نباشند.

حداد عادل در برابر این سئوال که آیا هوشیاری لازم برابر توطئه ها در بین مسئولان وجود دارد، گفت: اتفاقاتی که گاهی رخ می دهد به نظرم عمومیت ندارد نباید فکر کنیم که همه با هم در جنگ جدال هستند اتفاق بدی افتاد اما نباید تصور کنیم که همه با هم در حال دعوا هستند.

نماینده تهران در مجلس خاطر نشان کرد: به بی بی سی و صدای آمریکا و برخی داخلی ها عرض می کنم مطمئن باشند خوشحالی آنها دوامی نخواهد داشت و همین مردم با حضور در راهپیمایی آنچنان جلوه ای از وحدت را به نمایش بگذارند که مثل همیشه نا امید شوند.

وی با بیان اینکه تفرقه افکنی ابراز دست دشمن است گفت: استکبار در برابر بیداری اسلامی، تفرقه بین مسلمانان را قرار داده است و برای مقابله با بیداری اسلامی کاری می کند که اختلاف ایجاد شود. ما باید مراقب باشیم که خبر ناامید کننده از درون، در کشور و در جامعه منتشر نشود.

آدينه، 20 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-08 ساعت 11:02
خبر بعدی : عکس؛ احمدی ‌نژاد دست دیپلمات زن بوسنیایی را رد كرد
خبر قبلی : سازمان ملل به اتهام یمن علیه رژیم تهران رسیدگی می‌کند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -