تحریمها؛ بانک آلمانی شناور رژیم تهران را توقیف کرد

العربیه: به دنبال سخت تر شدن شرایط تحریم ها بین المللی بر ضد تهران یک بانک آلمانی برای جبران خسارت های ناشی از عدم توانایی ایران در پرداخت وام به این موسسه مالی ، به توقیف یکی شناورهای این کشور مبادرت کرده است.

بانک "دی .وی. بی" بزرگترین موسسه مالی اعتبارات حمل و نقل آلمان است که با شرکت های حمل و نقل دریایی و هوایی جهان همکاری می کند.

این بانک آلمانی با کشتیرانی جمهوری اسلامی همکاری‌هایی داشته که با تشدید تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران با مشکلاتی روبرو شده است.

به گزارش نشریه اقتصادی "هاندلز بلات" بانک آلمانی که دفتر مرکزی اش در شهر فرانکفورت قرار دارد برای خرید چهار شناور، وامی در اختیار کشتیرانی جمهوری اسلامی قرار داده که طرف ایرانی به خاطر تحریم ها قادر به بازپرداخت اقساط آن نیست.

در همین حال ولفگانگ دریزه رئیس بانک "دی.وی.بی" به خبرگزاری رویترز گفته است که بانک قصد داشت هر چهار شناور را توقف کند، اما سه فروند از آنها وارد ایران شده اند و فقط شناور چهارم در کشور چین توقیف شده است.

"دریزه" ابراز امیدواری می‌ کند که با فروش شناوری که در چین توقیف شده، دو سوم از باقیمانده وامی که به کشتیرانی جمهوری اسلامی پرداخت شده ، تامین شود.

آدينه، 20 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-08 ساعت 10:02
خبر بعدی : نباید شرایطی ایجاد کنیم که دشمن از آن سواستفاده کند
خبر قبلی : فتوای قتل مخالفان مصری از سوی اسلامگرایان خونریز


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -