شورای نگهبان: صلاحیت فتنه‌ گران رد می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که در فتنه 88 نقش داشتند و این نقش همچنان استمرار داشته باشد به طور یقین صلاحیت ورود به عرصه انتخابات را ندارند و رد می‌شوند.

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران در دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات گیلان درباره مبنای رسیدگی به صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی و کسانی که در فتنه 88 نقش داشتند، اظهار کرد: مبنای رسیدگی به صلاحیت‌ها، قانون و انطباق رفتار افراد با این معیارهاست.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: انتخابات مجلس نهم که پس از فتنه 88 برگزار شد یک مدلی از رفتار و رویه شورای نگهبان نسبت به مقوله فتنه است.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس نهم کسانی که در فتنه 88 فعالیت جدی داشتند و استمرار پیدا کرد و حاضر نشدند از نظرهای خود برگردند صلاحیت آنها مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت و عده‌ای نیز بودند که در روزهای آغازین در جریان فتنه بودند و بعد برگشتند و با برائت از فتنه مورد تایید واقع شدند.

کدخدایی با اشاره به اینکه اکنون نیز در بررسی صلاحیت‌ نامزدهای ریاست جمهوری چنین رویه‌ای اعمال می‌شود، یادآور شد: باید ببینیم رفتار کسانی که ثبت نام می‌کنند در مقابل فتنه چه بوده و اگر حمایت و استمرار داشتند به طور یقین صلاحیت ورود به انتخابات را ندارند اما اگر غیر از این باشد منوط به نظر و رای اعضای شورای نگهبان است.

پنجشنبه، 19 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-07 ساعت 23:02
خبر بعدی : مصر؛ حمله به احمدی نژاد در مراسم سالگرد انقلاب
خبر قبلی : غيبت تامل برانگيز وزير ارشاد در برج ميلاد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -