درباره استفاده از بازیگران بی‌حجاب در فیلم‌های ارزشی

خبرآنلاین: یکی از جلوه های جالب برخی از فیلم های امسال جشنواره، مخصوصا برخی از آن دسته آثار که ادعای ارزشی بودن شان پررنگ است، استفاده از بانوان بازیگر خارجی ای است که با شمایلی بی حجاب مقابل دوربین ظاهر می شوند. منطق این شیوه، معطوف به آن است که حجاب در خارج از ایران امری متداول و رسمی نیست و بنابراین می توان – لابد برای واقع نمایی - موی پریشان این بانوان را در نماها و سکانس های مختلف نمایش داد.

تا چند سال قبل بزرگانی همچون دارین حمسه از لبنان زحمت این کار دشوار را تقبل می کردند و حالا امسال علاوه بر ایشان، بزرگان دیگری از لبنان و افغانستان و...رسالت مزبور را ادامه می دهند و بعضا هم با شباهت هایی که به برخی ستارگان هالیوود – مثل آنجلینا جولی – دارند، وظایف شان پرمخاطره تر شده است.

نتیجه ای که از این تمهید هوشمندانه می گیریم آن است که برخی از سینماگران ارزشی ما، یکی از کاربردی ترین ابزارشان در افشاگری علیه استکبار جهانی و ایادی جنایتکار او، کمند گیسوان بانوان بی حجاب است که حتی اگر هم لزومی دراماتیک و سینمایی به نمایش اینسرت و کلوزآپ نباشد، باز هم از آن دریغ نمی ورزند. ما که بخیل نیستیم؛ ان شاء الله زحمت شان مأجور باد. حتی پیشنهاد هم می کنیم که جدا از بدل آنجلینا جولی، به بدل کسان دیگر همچون اسکارلت جوهانسن و شارلیز ترون و ماریون کوتیار هم بیندیشند و از ایشان دعوت به همکاری کنند تا کوبیدن استکبار به شکل جدی تر و عمیق تری استمرار داشته باشد.

پنجشنبه، 19 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-07 ساعت 14:02
خبر بعدی : ۱۵ روزنامه نگار بازداشت شده ممنوع الملاقات شدند
خبر قبلی : احمدی نژاد: حرفهای آمريکايیها مثبت است/خامنه ای: نخیر!


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -