پاسدار شکرخوار: ایران قبل از انقلاب اسمی در دنیا نداشت

ایران قبل از انقلاب هیچ اسم و رسمی نداشت و در استعمار کشورهای خارجی بود و همه منابع آن را به غارت می‌بردند/ در عرصه‌های علمی، فناوری، تجهیزات نظامی و... استقلال داریم و به عنوان یک کشور صاحب نام در دنیا مطرح هستیم.

ایلنا: فرمانده نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمنان چشم دیدن پیشرفت‌ها و رشد انقلاب را ندارند و به هیچ عنوان نمی‌خواهند ببینند که ما مستقل هستیم و روی پای خود ایستاده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» امروز چهارشنبه درمراسم صبحگاه مشترک نیروی دریایی ارتش که همزمان با دهه مبارک فجر در ستاد این نیرو برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

امیر دریا دار سیاری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش ولایت ۹۱ به همگان ثابت کرد که دارای توانمندی بالای نظامی در دریا‌ها است و برای برقراری امنیت در دریا بویژه در تنگه هرمز و دریای عمان هیچگونه نیازی به حضور بیگانگان ندارد.

وی در این مراسم که جمعی از فرماندهان و معاونین این نیرو نیز حضور داشتند، افزود: آنچه که باعث شد تا دشمنان در مقابل موفقیت‌های انقلاب ایستادگی کنند، این است که آنان چشم دیدن پیشرفت‌ها و رشد انقلاب را ندارند و به هیچ عنوان نمی‌خواهند ببینند که ما مستقل هستیم و روی پای خود ایستاده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با مقایسه اوضاع کشور در قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی، افزود: ایران قبل از انقلاب هیچ اسم و رسمی نداشت و در استعمار کشورهای خارجی بود و همه منابع آن را به غارت می‌بردند، اما با پیروزی انقلاب همه چیز تغییر کرد، اسلام عزیز بر قوانین کشور حکمفرما شد و اداره امور کشور به دست مردم افتاد.

امیر دریا دار سیاری، ادامه داد: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران امروز ما شاهد رشد، پیشرفت و موفقیت‌های گوناگونی بوده و در عرصه‌های علمی، فناوری، تجهیزات نظامی و... استقلال داریم و به عنوان یک کشور صاحب نام در دنیا مطرح هستیم.

وی افزود: در نخستین روزهای انقلاب، دشمنان با ایجاد نا‌امنی و ترور مسوولین و شخصیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که قریب به ۱۷ هزار نفر را شامل می‌شد وهمچنین با نا‌امن کردن مرزهای کشور قصد نابودی این انقلاب را داشتند، اما وقتی به نتیجه نرسیدند جنگ نابرابر و هشت ساله را به ما تحمیل کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: برغم اهتمام جهانیان علیه ایران در هشت سال دفاع مقدس، همگان دیدند که قهرمانان ما چگونه جانانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و با سرلوحه قرار دادن تدابیر راهگشای امام راحل (ره) به پیروزی رسیدند.

امیر دریادار سیاری افزود: از سوی دیگر امروز شاهدیم که چه بر سر کشور مهاجم و سران وقت آن آمده است، چه وضعیتی دارد و رابطه جمهوری اسلامی ایران با دولت حاضر این کشور چگونه است؟، همه این‌ها از برکات انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه ما دو وظیفه عمومی و خصوصی نسبت به برکات انقلاب شکوه‌مند اسلامی داریم، گفت: امروز دشمنان کشور پس از نا‌امیدی در زمینه جنگ سخت، با هدف تسلط بر افکار جوانان این کشور به جنگ نرم روی آورده‌اند و قصد سست کردن پایه‌های انقلاب را دارند، اما خوشبختانه در این جبهه نیز نا‌موفق بودهاند.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: البته ما آنچنان که ثابت کرده‌ایم و به صورت عمومی هم وظیفه داریم و اجازه نخواهیم داد دشمن به اهداف پلیدش دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز یک وظیفه خصوصی هم بر عهده همرزمان ما در نیروی دریایی است، گفت: ما باید بدانیم که امروز مظهر اقتدار ملت در دریا‌ها، نیروی دریایی است و بایستی به این تعبیر فرماندهی معظم کل قوا جامه عمل بپوشانیم و ماموریتمان را همانند گذشته به نحو احسن انجام دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی و حضور مقتدرانه در آبهای آزاد را از اتفاقات خوشایندی دانست که در چند سال اخیر رخ داده است.

امیر دریادار سیاری، افزود: ما بایستی ضمن حفظ این شرایط و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس کشور در آب‌های دور دست، در زمینه ساخت تجهیزات در زیر دریا، دریا و در هوای بالای دریا بدون نیاز به دیگران، تامین نیازمندی‌های تجهیزاتی و تعمیر و نگهداری تجهیزات انتقال فرهنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول سفرهای دریانوردی به کشور‌های دیگر و تامین امنیت خطوط کشتیرانی بدن نیاز به حضور بیگانگان اثرگذاربوده و اهتمام کامل بورزیم.

وی درادامه با تاکیدبر حضور پر رنگ کارکنان و خانواده‌های نیروی دریایی ارتش در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: این انقلاب شکوه‌مند و با عظمت نیازمند حضور همه ما در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌ها است و بایستی ثابت کنیم که به عنوان یک دریادل ولایی در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم و در برابر هر تهدیدی مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد.

پنجشنبه، 19 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-07 ساعت 12:02
خبر بعدی : فراخوان برای تظاهرات فردا در مصر: جمعه سقوط نظام
خبر قبلی : سرکرده بسیج: اینبار فتنه قبل از انتخابات آغاز می شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -