دولت گفت حقوق کارکنان ناجا را کاهش دهيم

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينکه بر اساس گفته دولت بايد حقوق کارکنان ناجا را کاهش مي‌داديم گفت: نه تنها حقوق نيروهاي پليس را کم نکرديم بلکه تجهيزات ما 50 درصد افزايش يافت.

به گزارش مهر، سرداراسماعيل احمدي مقدم در مراسم تجليل از بازنشستگان نيروي انتظامي با اشاره به تاکيدات امام راحل و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر توجه به بازنشستگان، اظهار داشت: طبيعتا سازمان نيروي انتظامي بايد به بازنشستگان خود توجه داشته باشد. دفاع از مردم و منافع انقلاب اسلامي، خط سرخ ولايت، پاسداري از خون شهيدان و اطاعت از ولايت ميثاق مشترک ميان شاغلان و بازنشستگان نيروي انتظامي است. وي با اشاره به اينکه احترام به بزرگتر و پيشکسوتان از عناصر اصلي فرهنگ ايراني و اسلامي ما است، تصريح کرد: ما بايد همواره اين فرهنگ را حفظ کرده و پاس بداريم.

احمدي مقدم با اشاره به مشکلات شهري اعم از ترافيک و مسائل اقتصادي اذعان داشت: با توجه به بوجود آمدن پديده آپارتمان نشيني گرچه مردم از لحاظ فيزيکي به همديگر نزديک هستند اما متاسفانه انس و الفت در ميان افراد از بين رفته است، که بايد تلاش کنيم اين فاصله‌ بر زندگي اجتماعي ما تاثير نگذارد.

وي با اشاره به اينکه نيروي انتظامي مانند خانه است و کساني که از آن جدا مي‌شوند نبايد احساس پيري کنند، افزود: افرادي که از سازمان ناجا جدا مي‌شوند نبايد احساس فراموش شدگي داشته باشند و سازمان نيز نبايد آنان را فراموش کند؛ خوشبختانه طي ساليان گذشته ناجا تلاش کرده است خدمات خود را به بازنشستگان ارائه دهد.

احمدي مقدم با تاکيد بر حل مشکلات بازنشستگان، خاطرنشان کرد: بايد شرايط براي شاغليني که در آخرين دوره‌هاي خدمتي خود هستد به گونه اي فراهم شود تا اين افراد در زمان بازنشستگي نياز مادي نداشته باشند. اگر کاري براي بازنشستگان انجام مي‌دهيم گويي براي خود قدم پيش گذاشته‌ايم زيرا چند سال ديگر ما نيز به جمع بازنشسته‌ها مي‌پيونديم. وي افزود: در دو دهه گذشته ناجا حتي قادر نبود مشکلات شاغلان خود را برطرف کند اما امروز نه تنها مشکلات شاغلان برطرف شده بلکه درصدد مرتفع کردن مسائل بازنشستگان نيز هستيم. فرمانده نيروي انتظامي تعداد شاغلان، بازنشستگان، مستمري بگيران و افراد تحت تکفل در نيروي انتظامي را حدود يک ميليون و 200 هزار نفر عنوان کرد و افزود: اين عدد بزرگي است اما ناجا طي سالهاي اخير اقداماتي همچون تخصيص سهام عطر گل ياس، تامين مسکن، برداشت فرانشيز از بيمه خدمات درماني براي بازنشستگان را انجام داده است.

احمدي مقدم همچنين از تخصيص دو سبد مواد غذايي به کارکنان بازنشسته در سال آينده خبر داد.

وي با اشاره به فشارهاي اقتصادي نيز، گفت: با توجه به تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي نيروي انتظامي نه تنها هيچ خدمتي را قطع يا حتي کاهش نداد بلکه ارائه خدمات اعم از مسکن، بيمه حوادث، ازدواج، امور رفاهي و... را افزايش داده است. رئيس پليس کشور از ارائه پاداش خدمتي 1100 نفر از بازنشستگان ناجا تا پايان امسال و ابتداي فروردين ماه سال آينده خبر داد. فرمانده ناجا يادآور شد: همزمان با آغاز تحريم‌ها و گراني در کشور، دولت به سازمان‌ها ابلاغ کرد که برخي هزينه‌هاي خود را کاهش دهند، اما ناجا هيچکدام از حق‌الزحمه‌هاي کارکنان و بازنشتگان را کم نکرد بلکه طبق تاکيدات موکد مقام معظم رهبري مبني بر اولويت قرار دادن حقوق کامل کارکنان در سال جاري نسبت به تامين تجهيزات، 50 درصد افزايش داشته ايم.

احمدي مقدم با بيان اينکه ناجا امروز از تمام جهات در شرايط بسيار خوبي قرار دارد، تصريح کرد: وقتي نيروي انتظامي در جامعه موفق و محبوب باشد بازنشستگان ناجا نيز احساس عزت و سربلندي مي‌کنند.

وي با اشاره به ظرفيت تشکيل پليس افتخاري، اذعان داشت: بازنشستگان ناجا نيز مي‌توانند در پليس افتخاري حضور داشته باشند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: اميدواريم بتوانيم از تجارب و پتانسيلهاي بازنشستگان ناجا بيشتر بهره ببريم و بازنشستگان بدانند که چه در سازمان باشند و چه در سازمان نباشند، نيروي انتظامي به فکر تمام کارکنان خود خواهد بود.


پنجشنبه، 19 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-07 ساعت 11:02
خبر بعدی : ظهور ملی‌گرایی‌ عصر رضاخانی‌ در جریان‌ انحرافی
خبر قبلی : كاركنان كارخانجات نساجى قزوین، ماههاست حقوق نگرفته اند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -