رژیم اسد پیشنهاد مذاکرات اپوزیسیون را رد کرد

به گزارش رادیو فرانسه، یک روزنامه سوری نزدیک به رژیم دمشق، پیشنهاد اپوزیسیون سوریه برای گفتگو را یک مانور سیاسی خواند و آن را رد کرد.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت، روزنامه سوری «الوطن»، چاپ دمشق، امروز در سرمقاله خود پیشنهاد معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان سوریه را پیشنهاد سیاسی مهمی خواند که با دو سال تاخیر صورت گرفته است.

این نخستین واکنش به سخنان معاذ الخطیب است که چندی پیش در اقدامی بی سابقه در حاشیه نشست سالانه امنیت در مونیخ گفته بود که به شرط آزادی 160 هزار نفر از زندانیان سوری به ویژه زنان این کشور و تمدید گذرنامه‌های مردم سوریه به مدت دو سال، حاضر به مذاکره با دولت است.

این پیشنهاد با استقبال کشورهای مختلفی از جمله ایران، آمریکا و روسیه روبرو شد.

اما روزنامه «الوطن» روز سه شنبه نوشت که سخنان شیخ معاذالخطیب، علیرغم اهمیت سیاسی آن با دو سال تاخیر انجام می شود و در این مدت تعداد زیادی از مردم عادی و افراد ارتش سوریه قربانی شده اند.

به عقیده سرمقاله نویس روزنامه «الوطن»، این پیشنهادات ناکافی بوده و در واقع برای رفع اشتباهات گذشته مخالفان حکومت، در دفاع از اقدامات جبهه النصره صورت می گیرد و به نظر می رسد سخنان معاذالخطیب امکان گفت و گو در سطح مردم را ندارد.

این روزنامه همچنین نوشت که اکنون توپ دیگر در میدان حکومت نیست زیرا حکومت پیش از این پیشنهاد مذاکره را مطرح کرده اما پاسخی دریافت نکرده بود و اکنون توپ در میدان کسانی است که با گفت‌وگو مخالف بوده‌اند اما با شروط مختلف باعث ویرانی کشور و اقتصاد آن و تخریب زیرساخت های الکتریکی و نفتی شدند.

درگیری‌ها میان حکومت و مخالفان در سوریه از ماه مارس سال 2011 آغاز شده و تاکنون هزاران سوری کشته یا آواره شده اند.

سازمان ملل در آخرین گزارش خود اعلام کرده که طی هفته گذشته 20 هزار آواره سوری وارد لبنان شده‌اند و تاکنون تعداد کل آوارگان سوری در لبنان به 242 هزار نفر می‌رسد.

دولت بشار اسد مخالفان خود را تروریست هایی می خواند که از سوی قدرت های خارجی حمایت می شوند.

سه شنبه، 17 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-05 ساعت 16:02
خبر بعدی : اعتراض شدید به رژیم در سفر احمدی نژاد به مصر
خبر قبلی : چک میلیونی؛ اپوزیسیون ونزوئلا توضیح خواست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -