حال مراجع و علما از این بی اخلاقی ها دگرگون شد

برخی طلاب، علما و فضلا در تماس با من از وضعیت به وجود آمده ناراحت بودند و برخی از آنها حتی برای این موضوع گریستند. این وضعیت ناگوار سیاسی تاسف بار است. برای حل این بحران ها نیز راهکارهای بسیاری وجود دارد اما وقتی عمل وجود نداشته باشد چه فایده ای دارد.نباید دائما بر طبل مچ گیری و افشاگری کوبید. این رفتارها در بین مسئولان باید اصلاح شود. چراکه خدا و پیامبرش نیز بارها سفارش کرده اند که باید از دروغ و بهتان و افترا پرهیز کرد.

فردانیوز: اتفاقات رخ داده در جلسه استیضاح وزیر کار و تامین اجتماعی، فارغ از هرگونه نگاه سیاسی با بی اخلاقی هایی روبرو بود که در دین مبین اسلام به شدت مذموم واقع شده و در آیات و روایات قرآن کریم و پیامبر و ائمه معصومین(ع) بر دوری از این نوع رفتارها تاکید شده است.

در این باره حجت الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار «فردا» به مذمت رفتارهای روز یکشنبه در مجلس پرداخت و گفت: دیدگاه من این است که آلوده کردن فضای جامعه و سیاست به مسائل ضد اخلاقی و اخلاق سوء سیاسی خیانت به کشور، نظام جمهوری اسلامی، انقلاب، شهدا، امام و ملت شریف ایران است. این مسئله یکی از بدیهیات امروز جامعه ماست و همه مراجع و بزرگان نظام، مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) نیز بر دوری از این مسائل تاکید داشته اند.

این مدرس حوزه علمیه قم در ادامه خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی برای همه ملت است و آرامش و امنیت خاطر مردم حق همه اقشار جامعه است. هر کس درهر لباسی و با هر پست و مقامی به این آرمان های مردم و انقلاب خیانت کند قطعا باید پاسخگو باشد.

وی تداوم جو فعلی در کشور را خیانت به ملت و مردم دانست و تصریح کرد: باید این گونه بی اخلاقی ها ریشه یابی و علاج شود چراکه اگر این رفتارها ادامه پیدا کند جز به ضرر ملت به ضرر هیچ کس دیگری نیست. حتی چنین رفتارهایی سبب می شود انگیزه های مردم تحت تاثیر قرار گیرد.

حال مراجع و علما از این بی اخلاقی ها دگرگون شد

غرویان شرایط کشور را بسیار حساس خواند و گفت: در شرایطی که تحریم ها و تورم و فشار اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده، چنین برخوردهایی در ملاء عام و در مقابل رسانه ها، دل مردم را می شکند و البته هر چند که شکسته است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره با تماس طلاب، علما و فضلا با وی بعد از ماجرای روز یکشنبه مجلس خاطر نشان کرد: برخی از این افراد در تماس با من از وضعیت به وجود آمده ناراحت بودند و برخی از آنها حتی برای این موضوع گریستند. در حال حاضر شما می توانید بیایید و حال علما و مراجع را ببینید که چگونه دگرگون شده اند.

وی همچنین اظهار داشت: ما بارها مسئولان را به رعایت اخلاق توصیه کردیم و بارها گفته ایم که اخلاق باید بر سیاست حاکم باشد نه بالعکس، اما گوش آقایان به این حرف ها بدهکار نیست.

این وضعیت ناگوار سیاسی تاسف بار است

این مدرس حوزه علمیه قم به مسئولان سیاسی کشور توصیه کرد که با این گونه رفتارها روح امام (ره) را مکدر نسازند. وی همچنین افزود: این وضعیت ناگوار سیاسی تاسف بار است. برای حل این بحران ها نیز راهکارهای بسیاری وجود دارد اما وقتی عمل وجود نداشته باشد چه فایده ای دارد. حرف آخر را عمل انسان می زند. اما متاسفانه عملی نمی بینیم. از همین رو به خدا پناه می بریم و از خدا می خواهیم که دل ها را به هم نزدیک کند.

غرویان حفظ آبروی مومن را همچون حفظ حرمت کعبه واجب دانست و تصریح کرد: گناهی که بردن آبروی مومن دارد با گناه توهین به خانه کعبه برابر است. حب دنیا ریشه همه خطاهاست. باید این حب دنیا از دل مسئولان بیرون شود. ما باید باور کنیم که آبرو، شرافت و تکریم افراد جزو ضروریات دین اسلام است. ولی متاسفانه گاهی به گونه ای رفتار می شود که گویا اصلا چنین مطالبی در دین وجود ندارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: نباید دائما بر طبل مچ گیری و افشاگری کوبید. این رفتارها در بین مسئولان باید اصلاح شود. چراکه خدا و پیامبرش نیز بارها سفارش کرده اند که باید از دروغ و بهتان و افترا پرهیز کرد.

این بی اخلاقی ها جفا به مردم است

استاد حوزه علمیه قم به مسئولان اینگونه توصیه کرد: مسئولان باید به فکر قضاوت آیندگان و نامی که از آنها در تاریخ باقی می ماند باشند. به هر حال این پست و مقام ها فانی است و آنچه می ماند نام و یاد افراد است. همانگونه که ما الان درباره سلاطین قاجار و پهلوی و ساسانیان صحبت می کنیم، آیندگان نیز در مورد ما قضاوت خواهند کرد.

غرویان در بخش پایانی اظهارت خود عنوان کرد: مسئولان خودشان قضاوت کنند که با این گونه رفتارها چه قضاوتی در آینده در مورد آنها خواهد شد. مردم ما مردم خوبی هستند، مسئولین نیز باید رعایت حال مردم را کنند. در این وضعیت گرانی ساعتی آیا این حق مردم بود که شاهد چنین وضعیتی در مجلس باشند؟ به نظر من این رفتارها و بی اخلاقی ها جفای به مردم است.

سه شنبه، 17 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-05 ساعت 12:02
خبر بعدی : افزايش زنان خيابانی از تاثيرات ماهواره است
خبر قبلی : سرقت ۵ میلیارد تومانی از یک طلافروشی در کرمان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -