قیمت قطعات خودرو 2 برابر و مواد اولیه 3 برابر شد

بعد از افزایش قیمت خودرو نه تنها قطعات خودرو 2 برابر شد بلكه قیمت مواد اولیه آن نیز تا 3 برابر افزایش یافت.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت:مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند و بعد از اعلام رسمی قیمت ها توسط كارخانه ها اقدام به خرید كنند.

محمد رضا نجفی منش، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه بخش نامه های داخلی بیشتر از تحریم های خارجی بر صنایع ما تاثیر منفی گذاشته است، اظهار داشت: مهمترین چالش صنایع و بویژه صنعت خودروسازی در كشور كمبود نقدینگی است؛ پیش از ابلاغ بخشنامه وزارت صنعت‏،معدن و تجارت امكان گشایش اعتبار باپزداخت 10 درصد ارز 1226 وجود داشت، اما اكنون باید 135 درصد ارز مبادله ای پرداخت شود تا گشایش اعتبار صورت بگیرد؛ كه این رقم بیش از 28 برابر رقم قبلی برای گشایش اعتبار است.

وی خاطر نشان كرد: به نظر می رسد صنایع كشور در یك مسابقه ناخواسته قرار گرفته اند؛بخشنامه های داخلی و بانك مركزی از یك سو و تحریم های بین المللی از سوی دیگر می خواهند از یكدیگر برای شكستن كمر تولید پیشی بگیرند و هر روز این كمر بند را تنگ تر می كنند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: بعد از اختلاس 3 هزار میلیاردی كه صورت گرفت شرایط بانك ها هر روز سخت تر شد و به نظر می رسد برای جلوگیری از سایر اختلاس ها 10 برابر بیشتر به اقتصاد ضرر و زیان وارد شده است.

نجفی منش تصریح كرد: به عنوان مثال اگر یك واحدی چك برگشتی داشته باشد به آن واحد دیگر وام نمی دهند این در حالی است كه با این سخت گیری هایی كه شده معوقات از 45 هزار میلیارد تومان به بالای 70 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینكه مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند، گفت: بعد از اعلام رسمی قیمت ها توسط كارخانه ها مردم اقدام به خرید كنند.

وی همچنین به افزایش 2 برابری قطعات خودرو اشاره كرد و گفت: بعد از افزایش قیمت خودرو نه تنها قطعات خودرو 2 برابر شد بلكه قیمت مواد اولیه آن نیز تا 3 برابر افزایش یافت.

دوشنبه، 16 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-04 ساعت 12:02
خبر بعدی : سرعت تولید زباله در کشور
خبر قبلی : ورود موبایل به مدارس به طور کامل ممنوع


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -