ارگان باند موتلفه روزنامه نگاران را تهدید کرد

ارگان باند فاشیستی موتلفه اسلامی خواستار برخورد شدید با روزنامه نگاران بازداشتی شد و خطاب به مقام‌ات قضایی رژیم نوشت: مقهور جوسازی رسانه‌های غربی نشوید

به گزارش دیگربان، روزنامه «رسالت» در یادداشتی از آنچه «کوتاهی مقامات امنیتی و قضائی ایران در برابر پدیده زشت و خائنانه نوکری بیگانگان» نامیده انتقاد کرده است.

این روزنامه در سرمقاله روز یکشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) خود نوشته است: «کوتاهی مقامات امنیتی و قضائی ایران در برابر کسانی که سرویس‌دهی به اجانب را آزادی بیان و صدای مستقل معنی کردند، قابل قبول نیست.»

در روزهای گذشته ۱۶ روزنامه‌نگار در ایران بازداشت شدند که پیش از اظهارنظر مقام‌های قضایی درباره علت بازداشت آنها٬ رسانه‌های محافظه‌کار و نزدیک به مقام‌های امنیتی اتهام آنها را «همکاری» با رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران از جمله بی‌بی‌سی فارسی عنوان کردند.

بدنبال آن وزارت اطلاعات نیز با صدور بیانیه‌ای علت بازداشت آن‌ها را «عضویت در یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های رسانه‌ای متصل به اردوگاه رسانه‌ای استکبار» اعلام کرد.

این اقدام وزارت اطلاعات بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی داشته و فشار‌ها علیه جمهوری اسلامی را در یک هفته گذشته افزایش داده است.

به نظر می‌رسد رسالت بدلیل همین فشارها در ادامه یادداشت خود از مقام‌های امنیتی و قضائی خواسته «مقهور و مرعوب جوسازی‌های رسانه‌ای غرب» نشوند و «به جاسوسان رسانه‌ای» آن‌ها در تهران پاداش ندهند.

این روزنامه همچنین به قوه قضائیه هشدار داده است: «کسانی که نان خوردن از خزانه بی‌بی‌سی را حلال می‌دانند باید بدانند اگر مقامات امنیتی و قضائی جلوی این حرامخواری را نگیرند مردم خود روزی مجبور می‌شوند راسا اقدام کنند.»

به نظر می‌رسد بازداشت ۱۶ روزنامه‌نگار ایرانی با اعتراض‌هایی در میان مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است.

خبرگزاری فارس روز جمعه (۱۳ بهمن) در گفتگو با چند نماینده مجلس تلاش‌ کرده بود حمایت‌ آنها از این بازداشت‌ها را به نمایش بگذارد که خود نشانه‌ اختلاف میان مقام‌های نظام بر سر این ماجرا است.

یکشنبه، 15 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-03 ساعت 12:02
خبر بعدی : یا ما آمریکا را نابود می‌کنیم یا آمریکا ما را
خبر قبلی : اسرائیل مسئولیت حمله به سوریه را پذیرفت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -