اپوزیسیون مصر: حاکم مستبد (مرسی) باید برود

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، جبهه نجات ملی مصر (اپوزیسیون) با صدور بیانیه ای اعلام کرد در کنار درخواست مردم قرار می گیرد تا رژیم مستبد مصر سقوط کند و استیلای اخوان المسلمین، تشکلی که محمد مرسی از آن بیرون آمده است، پایان یابد.

مخالفان همچنین خواستار آن شدند تا محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر برای پاسخ گفتن به جنایاتی که در سرکوب تظاهرکنندگان رخ داده است، محاکمه شود.

پس از آن که درگیری های شب گذشته مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر یک کشته و دهها زخمی بر جا گذاشت، اعضای جبهه نجات ملی، که اصلی ترین ائتلاف مخالفان را تشکیل می دهند، تشکیل جلسه دادند.

در این جلسه، از مردم مصر خواسته شده است به منظور دفاع از کرامت مصری ها، تظاهرات جدیدی بر پا شود.

این ائتلاف مخالف دولت همچنین خواستار آن شد تا تحقیقاتی مستقل در مورد جنایات نیروهای انتظامی صورت گیرد تا عاملان این جنایات، از جمله رئیس جمهور و محمد ابراهیم، وزیر کشور او، محاکمه شوند.

جبهه نجات ملی مصر امکان دستیابی به گفتگو را پیش از آنکه خونریزی ها متوقف شده، خواسته مخالفان محقق و مسببین جنایات محاکمه شوند، رد کرد.

درخواستهای جدید احزاب مخالف مصری در حالی مطرح می شود که آنها پیشتر تشکیل یک دولت نجات ملی یا اصلاح قانون اساسی مصوب در ماه دسامبر را به عنوان خواسته خود مطرح کرده بودند.

در تظاهراتی که از یک هفته پیش تاکنون در خیابانهای مصر بر پا می شود، مردم شعارهایی مشابه شعارهای تظاهرات سال 2011 سر می دهند: گم شو !


برخورد خشن پليس خشم مصری ها را برانگيخت

شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد، برخورد خشن پلیس با یک تظاهرکننده در مصر خشم مردم را برانگیخت.

در تصاویر مربوط به این درگیری، نیروهای پلیس مصر دیده می شوند که به گونه ای بی رحمانه یک تظاهرکننده را کتک می زنند و لباس هایش را از تن در می آورند.

این اتفاق در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در قاهره رخ داده است.

ریاست جمهوری مصر که تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده معتقد است باید مخالفان را به علت وقوع این حوادث سرزنش کرد.



شنبه، 14 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-02 ساعت 21:02
خبر بعدی : اعدام پنج جوان بلوچ؛ اطلاعیه فعالان حقوق بشر
خبر قبلی : ماموتهای عصر یخبندان سیاست در ایران - عباس خرسندی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -