ترس از دست دادن گيشه بر اهالی سينما چيره شده است

کارگردان «آفتاب مهتاب زمين» گفت: متاسفانه سال‌ها است که سينماي ايران راه خود را گم کرده و ترس از دست دادن گيشه بر اهالي سينما و مسوولان چيره شده است. به گزارش فريادگر، عصر جمعه نشست پرسش و پاسخ فيلم سينمايي «آفتاب مهتاب زمين» با حضور علي قوي‌تن (کارگردان)، مهدي حسيني‌وند (تدوينگر)، شهاب نوروزيان (فيلمبردار) و محمد‌رضا شهدي‌فر (مجري) در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد. در ابتداي اين نشست علي قوي‌تن در مورد ساخت فيلم سهراب سپهري اظهار داشت: با توجه اينکه اين شاعر بزرگ، وجهه ملي و فراملي دارد بايد فيلمي هم که درباره زندگي وي ساخته مي‌شود، يک پشتوانه ملي مانند وزارت ارشاد، بنياد سينمايي فارابي يا صدا و سيما داشته باشد.

اين کارگردان در ادامه پاسخ به اين سوال که فيلم‌هاي اين کارگردان اغلب مخاطبان محدود و خاص دارد گفت: متاسفانه سال‌ها است که سينماي ايران راه خود را گم کرده و ترس از دست دادن گيشه بر اهالي سينما و مسوولان چيره شده است.قوي‌تن که تا کنون 11 فيلم ساخته است در ادامه افزود: اگر سينما را از ترس از دست دادن گيشه نترسانيم و اجازه دهيم هر کسي هر فيلمي که مي‌خواهد بسازد، به طور قطع سينماي متنوعي نيز خواهيم داشت. اين کارگردان در ادامه تصريح کرد: قرار نيست همه از فيلم سينمايي «آفتاب مهتاب زمين» خوششان بيايد و کساني که اين نوع فيلم‌ها را دوست داشته باشند، به تماشاي آن مي‌نشينند. قوي تن ادامه داد: به طور قطع هر چه بيشتر از من انتقاد شود، بيشتر به راه خود مي‌روم اما سعي مي‌کنم ايرادات فني کارهايم را نيز کاهش دهم.

اين کارگردان همچنين درباره استفاده نکردن از بازيگران حرفه اي و تراز اول در فيلم‌هايش، توضيح داد: به طور حتم دوست دارم از بازيگران تراز اول سينما در کارهايم استفاده کنيم اما هزينه‌هاي استفاده از بازيگران حرفه‌اي اجازه چنين کاري را نمي‌دهد.

قوي تن همچنين درباره حمايت‌هاي مالي صورت گرفته از اين فيلم، اظهارداشت: توليد فيلم را به صورت مستقل آغاز کردم اما بعد از گذشت مدتي با کمبود بودجه مواجه شدم و از رياست سازمان سينمايي تقاضاي مساعدت مالي کردم که در نهايت منجر به مشارکت موسسه رسانه‌هاي تصويري به دستور رياست سازمان سينمايي شد اما هنوز پولي نرسيده است. وي همچنين درباره علت استفاده کم از آهنگ در فيلم «آفتاب مهتاب زمين» گفت: آهنگساز فيلم معتقد بود نبايد در اين فيلم از موسيقي زياد استفاده شود. در ادامه اين نشست «مهدي حسيني‌وند» تدوين گر اين فيلم درباره دشوارهاي تدوين اين فيلم، اظهار داشت: فيلم سينمايي «آفتاب مهتاب زمين»، چهارمين تجربه‌ام با علي قوي‌تن بود و در اين فيلم سعي داشتم بيشتر از کارهاي قبلي به ذهنيت کارگردان نزديک شوم.

حسيني وند با با بيان اينکه تدوين اين گونه فيلم‌ها دشوار است، ادامه داد: تلاش شده با انجام تدوين خوب، مخاطب زياد درگير مسايل فني نشود و اگر در بخش‌هايي از فيلم احساس کندي در مخاطب ايجاد مي‌شود به خاطر نوع فيلم است.

در پايان اين نشست علي قوي‌تن گفت: دوست داشتم فيلمي در مورد روحانيت بسازم چرا که احساس کردم شايد اين فيلم براي روحانيان تلنگري باشد.


شنبه، 14 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-02 ساعت 12:02
خبر بعدی : پیرترین پلنگ ایران در کوه بافق/ هشدار درباره ساخت جاده
خبر قبلی : تهران در طلاق رتبه اول و در ازدواج رتبه آخر را دارد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -