کنفرانس امنیتی مونیخ و بحران اتمی؛ سخنان بایدن

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بحران سوریه و بحران اتمی رژیم تهران در کانون توجه شرکت کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ خواهد بود که از امروز آغاز می شود.

بیش از 70 رئیس دولت و وزیران امور خارجه کشورهای مختلف در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت دارند.

جو بایدن،‌ معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

وی در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی، دستیابی رژیم تهران به بمب اتمی را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست و گفت، همه گزینه ها روی میز است و ما از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی جلوگیری خواهیم کرد.

گزارش رادیو آلمان: جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای کتبی با روزنامه آلمانی "زود دویچه تسایتونگ" اعلام کرد که در خصوص برنامه اتمی ایران "زمان و امکان" برای موفقیت راه‌حل‌های دیپلماتیک هنوز وجود دارد.

جو بایدن که در حال حاضر برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ، در آلمان به سر می‌برد افزود: «اما این پنچره دیپلماتیک برای زمانی نامحدود گشوده نخواهد بود.»

بایدن تصریح کرد که آمریکا نمی‌تواند نظاره‌گری منفعل در رابطه با توسعه برنامه اتمی ایران باشد.

معاون اوباما افزود: «ما از ساخت بمب اتمی توسط ایران جلوگیری خواهیم کرد.»


جمهوری اسلامی هسته‌ای تهدید برای امنیت آمریکا

بنا به ارزیابی جو بایدن ایران مسلح به بمب اتمی "تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا" به شمار می‌‌آید.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه تصریح کرد که ایران باید به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد و سیاست‌ها و رفتارهای خود در این زمینه را شفاف‌کند.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا برنامه اتمی ایران را همچنین تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه دانست.

بایدن در پاسخ به پرسشی پیرامون امکان مذاکره مستقیم با ایران گفت: «ما در حال حاضر با گروه ۱+۵ برای دست‌یابی به یک راه‌حل همکاری می‌کنیم. ما از همان آغاز نیز گفتیم که برای مذاکره دو جانبه نیز آمادگی داریم.»

معاون اوباما تصریح کرد که "هدف تحریم‌ها مجازات ایران" نیست، بلکه این تحریم‌ها باید ایران را متقاعد کنند که پایبند به تعهدات بین‌المللی باشد.

به گفته بایدن این ایران است که باید جامعه بین‌المللی را از صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی‌اش مطمئن سازد.

بایدن تصریح کرد که ایران اعتماد جهانی را از دست داده و در صورت ادامه وضعیت موجود "تحریم‌های فلج‌کننده و فشار بر ایران" افزایش خواهد یافت.

وی افزود: «پرزیدنت اوباما موضوع را روشن کرده است، محصور و محدود کردن برنامه اتمی ایران نمی‌تواند گزینه ما باشد. ما از دست‌یابی ایران به تسلیحات اتمی جلوگیری خواهیم کرد.»

آدينه، 13 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-01 ساعت 12:02
خبر بعدی : انفجار مقابل سفارت آمريکا در آنکارا؛ دستکم دو کشته
خبر قبلی : آمریکا افغانستان را از خرید نفت ایران ممنوع کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -