برنامه فرانسه برای اخراج تعدادی از امامان مساجد

دولت فرانسه در حال برنامه ریزی برای اخراج تعدادی از امامان جماعت به اتهام موعظه و ترویج تنفر از سایر ادیان و نژادپرستی در کشورهای اروپایی است.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از شفقنا، مانوئل والس وزیر کشور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت: « ما تمام امامان جماعتی را که علیه ارزش های ما سخنرانی کرده اند و نیز کسانی را که در سخنرانی هایشان به لزوم مبارزه با فرانسه تاکید کرده بودند را از این کشور اخراج می کنیم.

بر اساس گزارش اسلام آنلاین، والس در ادامه صحبت هایش افزود ما برای انجام این تصمیم راسخ هستیم.

فرانسه تعدای از امامان جماعت را در ماه های اخیر به اتهام ترویج نفرت در این کشور اخراج کرده بود. همچنین امامان جماعت از ورود به فرانسه در دوره نیکولای سارکوزی رییس جمهور پیشین محروم شده بودند. از جمله این افراد می توان به دانشمند برجسته شیخ یوسف قرضاوی رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان اشاره کرد.

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد ما تنها امامان جماعتی را اخراج می کنیم که جزو گروه سلفی هستند که می خواهند سیستم فرهنگی و سیاسی را در انحصار خود در بیاورند. ما در فرانسه با دو گروه مواجهیم، یکی جوامع مذهبی و دیگری گروه های سلفی. که گروه دوم می خواهند وارد سیستم مدارس و سیاست فرانسه شوند و افراد را تحت سلطه عقاید خود در بیاورند.

در ماه اکتبر پلیس فرانسه، دوازده نفر مظنون را به اتهام افراطی گری در مجموعه عملیات ضد تروریستی در سراسر این کشور دستگیر کرد.

برنامه اخراج امامان جماعت بلافاصله بعد از ارسال نیروهای نظامی پاریس به مالی برای مبارزه با شورشیان افراط گرا و به دست گرفتن کنترل در شمال این کشور آغاز شد.

در فرانسه با شش میلیون نفر مسلمان بزرگترین کشور دارای مسلمان در اروپا محسوب می شود.

موضوع نقش اسلام در جامعه فرانسه همیشه مورد بحث بوده است.

آدينه، 13 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-02-01 ساعت 10:02
خبر بعدی : وضعیت وبلاگ نویس زندانی در زندان عادل آباد
خبر قبلی : پشت پرده افزایش شدید قیمت خودرو در ایران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -