توقف اجرای برخی احکام قضائی از بیم‌ وقوع فتنه

دیگربان: مصطفی پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد اجرای برخی احکام قضائی در ایران از بیم شکل‌گیری «فتنه» و «خونریزی» متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای پورمحمدی این مطلب را روز پنجشنبه (۱۲ بهمن) طی سخنانی در جمع گروهی از قضات استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده است.

وی گفته است: «چون اجرای برخی احکام در کشور فتنه به پا می‌کنند این عین عدالت است که این مصلحت ملزم را رعایت و شرایط کشور را در نظر گرفت.»

پورمحمدی افزوده که «گاهی اجرای یک حکم در کشور خون‌ریزی می‌کند و بدون شک عقل حکم می‌کند اجرای این حکم به تأخیر بیفتد تا شرایط مساعد شود.»

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرده اگر بیم آن وجود دارد که اجرای حکمی در کشور منجر به بروز «فتنه» و «خونریزی» شود مصلحت است این حکم اجرا نشود.

به گفته این مقام قضایی چنین مصلحتی حتی بر انجام «فرائض الهی» ارجحیت دارد٬ چراکه «فریضه‌های واجب الهی نیز نباید به خون مردم ترجیح داده شود.»

وی در ادامه سخنان خود بدون اینکه از به نام برخی احکام قضائی اشاره کند٬ اظهار کرده که اجرای این احکام به تشخیص علی خامنه‌ای و مجمع تشخیص مصلحت نظام متوقف شده است.

از احکام برخی مقام‌های دولتی محمود احمدی‌نژاد به عنوان مهمترین احکام قضایی در ایران نام برده می‌شود که اجرای آنها به دستور آقای خامنه‌ای متوقف شده است.

پنجشنبه، 12 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-31 ساعت 22:01
خبر بعدی : آتش سوزی مهیب در اردبیل؛ کمک مرزبانان
خبر قبلی : طرح پزشک خانواده در تهران متوقف شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -