صالحی از رد پیشنهادش از سوی قدرت‌های جهانی خبر داد

ISNA علی اکبر صالحی- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، از رد پیشنهادش از سوی قدرت‌های جهانی خبر داد و گفت که هنوز درباره زمان و مکان مذاکرات جدید با گروه ١+٥ توافقی نشده است.

به گزارش رادیو فرانسه، صالحی که امروز در دفترش در تهران میزبان وزیر امورخارجه عمان بود، در یک نشست خبری مشترک گفت که قدرت‌های جهانی تا امروز پیشنهادش را مبنی بر برگزاری این مذاکرات در قاهره نپذیرفته اند.

صالحی گفت: دوستان مصری ما این موضوع را پذیرفتند و با خوشحالی هم اعلام کردند، اما ضرورت داشت که طرف مقابل نیز این پیشنهاد را بپذیرد که تا به امروز با این پیشنهاد موافقت نکرده است.

وی افزود که در حال حاضر کشورهای متعددی برای میزبانی این مذاکرات از جمله قزاقستان، ترکیه، سوئد و سویس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی همچنین گفت: «غربی‌ها با استفاده از قدرت رسانه‌یی طوری القا می‌کنند که انگار ایران است که از مذاکرات با ١+٥ فرار می‌کند در صورتی که در حقیقت این‌گونه نیست.»

چندی پیش گروه ١+٥ جمهوری اسلامی را متهم کرد که با پیشنهاد مکان‌های مختلف برای مذاکره، در انجام آن تعلل می کند.

یک مقام غربی در این زمینه گفت که مکان مذاکرات، موضوع اصلی نیست و به نظر می آید که رژیم ایران با پیشنهاد مکان‌های جدید در پی به تأخیرانداختن این مذاکرات است.

چهارشنبه، 11 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-30 ساعت 17:01
خبر بعدی : سپاه قدس در تدارک دور تازه‌ای از حملات تروریستی
خبر قبلی : روزنامه؛ چالش انتخابات و تهديد سرنگونی رژيم تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -