سفر مرسی؛ آلمان کمک به مصر را مشروط دانست

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، وزیر امور خارجه آلمان امروز اعلام کرد، تداوم کمکهای مالی آلمان به مصر به میزان پیشرفت این کشور در زمینه اجرای دموکراسی بستگی دارد .

گیدو وستروله در آستانه سفر محمد مرسی رئیس جمهور مصر به برلین که قرار است امروز صورت گیرد گفت، مکهای مالی آلمان به مصر در صورتی استمرار خواهد داشت که در آینده شاهد پیشرفت بیشتر دموکراسی در این کشور باشیم.

وستروله اظهار داشت، در روزهای اخیر تصاویر نگران کننده و فاجعه آمیزی از خشونت و کشتار مردم را در مصر شاهد بودیم که با روند اجرای دموکراسی در این کشور مغایرت دارد.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه دولت و مخالفان در مصر را به گفتگو برای حل بحران داخلی این کشور فرا خواند .

وستروله گفت، باید انتقاد های خود را از روند تحولات در مصر به صورت علنی ابراز کنیم اما در عین حال نباید مذاکرات خود را با مقامات مصر به طور کامل قطع کنیم .

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر امروز گزارش داد سفر محمد مرسی به آلمان به قوت خود باقی است اما به سبب بحران فعلی در مصر این سفر محدود و چند ساعته خواهد بود و سفر وی به فرانسه نیز لغو شده است.


تظاهرات جمعه رهايی

گروه های مخالفت در مصر از مردم خواستند پس فردا جمعه برای برگزاری تظاهراتی جدید با عنوان "جمعه رهایی" به خیابان ها بیایند و در همه میدان های استان های مختلف این کشور جمع شوند.

گروههای مخالف هدف این تظاهرات را نیز سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهور مصر و گروه وابسته به او یعنی اخوان المسلمین اعلام کردند.

جبهه نجات ملی مصر با انشتار بیانیه ای از مصریها خواست به خیابانها بیایند و بر لزوم لغو قانون اساسی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تاکید کنند.

شبکه خبری العربیه دقایقی پیش در خبری فوری گزارش داد که مخالفان مصری خواستار برگزاری نشستی فوری با مقامات دولت مصر برای انجام گفتگوهای جدی شدند.


چهارشنبه، 11 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-30 ساعت 10:01
خبر بعدی : نقدی بر «سوداگری با تاریخ» و «سوداگران ِتاریخ» (بخش دوم)- حسن اعتمادی
خبر قبلی : حمله شدید یکی از مراجع حکومتی به دولت ترکیه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -