پرتاب ماهواره "شريف ست" (موشک دوربرد) به فضا

صدا و سیمای رژیم: رئیس سازمان فضایی از پرتاب ماهواره فجر در دهه فجر امسال و پرتاب ماهواره شریف ست تا پایان امسال به فضا خبر داد.

حمید فاضلی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: تکمیل حامل ماهواره بر سیمرغ و نیز تکمیل آزمایش های مربوط و آماده کردن این ماهواره بر برای پرتاب از برنامه های ما در سال آینده است.
وی اضافه کرد: ماهواره بر سیمرغ می تواند ماهواره های تا 100 کیلوگرم مانند ماهواره های طلوع، ظفر و مصباح را تا ارتفاع 500 کیلومتر به فضا پرتاب کند.
فاضلی گفت: البته مأموریت ماهواره بر سفیر یک در کلاس های A و B با پرتاب ماهواره های فجر و شریف ست پایان می یابد و پس از آن مأموریت ماهواره برهای کلاس سفیر دوA (سیمرغ) آغاز می شود که در آن چهار موتور از نوع سفیر یک با قرار گرفتن در کنار هم، نیروی جلوبرنده ای چهار برابر سفیر یک تولید می کنند.
وی افزود: ماهواره بر سفیر یک A قابلیت پرتاب ماهواره هایی با وزن 25 کیلوگرم تا ارتفاع 250 کیلومتری و ماهواره بر سفیر یک B قابلیت پرتاب ماهواره هایی تا وزن 65 کیلوگرم را داراست و ماهواره نوید نیز با وزن 48 کیلوگرم با این ماهواره بر به فضا پرتاب شد اما نیاز به پرتاب ماهواره های سنگین تر به ارتفاع بالاتر موجب شد به سمت ماهواره بر سفیر دو A (سیمرغ) برویم و تا پایان امسال به ماموریت ماهواره بر سفیر یک خاتمه دهیم.

چهارشنبه، 11 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-30 ساعت 10:01
خبر بعدی : حمله شدید یکی از مراجع حکومتی به دولت ترکیه
خبر قبلی : معرفی 150 قاضی زن به دستگاه قضايی رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -