ادامه احضار و بازداشت هموطنان کُرد

یک شهروند کُرد به دادگاه شهرستان سروآباد احضار شد

آژانس کُردپا: نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران یک شهروند کُرد را در منطقه‌ی اورامانات، بدون هیچ دلیل مشخصی، به دادگاه احضار کردند.

بنابه گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، روز پنج‌شنبه‌ی گذشته، یک شهروند کُرد به نام " محمد کریم " فرزند" احمد " اهل روستای "سروپیری " از توابع شهرستان سرو‌آباد از سوی نیروهای انتظامی مستقر در پاسگاه بخش "اورامانات تخت " به دادگاه احضار گردید.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: این شهروند مقادیری کالا جهت فروش در مغازه‌اش خریداری کرده بود که به هنگام بازگشت به منزل توسط نیروهای انتطامی بازداشت و اجناس همراه وی را نیز ضبط کردند.

همان منبع اشاره کرد، نیروهای انتظامی پس از مصادره‌ی اموال این مغازه‌دار به وی اخطار شد که باید طی روزهای آینده خود را به دادگاه شهرستان سروآباد معرفی نماید.

مصادره‌ی اجناس و احضار به دادگاه یک شهروند کُرد درحالی صورت می‌گیرد که به گفته‌ی شاهدان عینی این مغازه‌دار هیچگونه جنس قاچاقی را نمی‌فروخت.


سرنوشت جوانی ٢١ ساله در اداره‌ی اطلاعات سنندج نامعلوم است

آژانس کُردپا: از سرنوشت یک جوان بوکانی که طی هفته‌های اخیر بازداشت گردیده بود، اطلاع دقیقی در دست نمی‌باشد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در هفته‌های اخیر مأموران امنیتی حکومت اسلامی ایران در شهر سنندج یک جوان کُرد به نام "محمد نسیم‌پور" فرزند فتاح را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

این شهروند ٢١ ساله از اهالی روستای علی‌آباد شهرستان بوکان است.

یکی از نزدیکان خانواده‌ی نسیم‌پور به خبرنگار کُردپا گفت: از ٢٠ روز قبل که محمد بازداشت گردیده تاکنون خانواده‌ی وی بارها به مراکز امنیتی و قضایی حکومت اسلامی ایران مراجعه کرده‌اند اما پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت ننموده‌اند.

با استناد به مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی زمستان امسال نیروهای امنیتی و انتظامی حکومت ایران، ٤٦ شهروند کُرد را به دلایل مختلف بازداشت و به زندان منتقل کرده‌اند.

آمارهای ارائه‌شده تنها با استناد به آژانس کُردپا منتشر گردیده و آمارهای واقعی بالقوه بیش از این تعداد است.

دوشنبه، 9 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-28 ساعت 00:01
خبر بعدی : تنزل ۶۳ رتبه‌ای عملکرد محیط ‌زیستی ایران
خبر قبلی : جو به شدت امنیتی و پلیسی در اهواز


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -