دروغپردازی رژیم: تحریم‌ نفتی اروپا اثری نداشته است

ایسنا: سخنگوی وزارت نفت با بیان این‌که تحریم‌های اتحادیه اروپا بر فروش نفت ایران هیچ تاثیری نداشته است، اظهار کرد: نه تنها تحریم‌ها برای ما مشکلی ایجاد نکرد، بلکه این کشور‌های اروپایی بودند که از تحریم ایران متضرر شدند.

علیرضا نیکزاد تصریح کرد: تحریم‌ها در بسیاری از حوزه‌ها برای ما تبدیل به فرصت شده است که در آینده نزدیک نتایج آن را خواهیم دید برای مثال در 19 فاز از پارس جنوبی در حال حاضر تنها متخصصان ایرانی فعال هستند و هیچ نیازی به حضور خارجی نیست.

وی با اشاره به مشتریان جدیدی که جایگزین طرف‌های اروپایی شدند، گفت: تحریم‌ها به خوبی مدیریت شد و بلافاصله جایگزین‌های مناسبی برای کشور‌های اروپایی مشخص شدند که در حال حاضر با قرار‌داد‌های بلند‌مدت فروش نفت با آنها صورت می‌گیرد و تا زمانی که اتحادیه اروپا رسما تحریم‌ها علیه ایران را لغو نکند، به هیچ وجه محصولات هیدروکربونیک ایران به اروپا صادر نخواهد شد.

سخنگوی وزارت نفت ارائه‌ هرگونه تخفیف در فروش نفت ایران را تکذیب کرد و گفت: نفت به عنوان مطمئن‌ترین منبع انرژی در جهان عاملی است تا بسیاری از کشور‌های در حال توسعه با شاخص‌های اقتصادی مناسب را به ایران جذب کند و در این راه نیاز به ارائه‌ هیچ‌گونه تخفیف و یا مزیت خاصی نیست.

یکشنبه، 8 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-27 ساعت 13:01
خبر بعدی : دو روزنامه ‌نگار دیگر در ایران بازداشت شدند
خبر قبلی : مصر مکان مناسبی نیست/رژیم تهران وقت کشی می کند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -