مصر؛ نشست فوق العاده مرسی با شورای عالی دفاع

شبکه تلویزیونی النیل مصر دقایقی پیش در خبر فوری گزارش داد، رئیس جمهور مصر امروز با اعضای شورای عالی دفاع این کشور نشست فوق العاده ای برگزار می کند. وزرای دادگستری و اطلاع رسانی و نیز رئیس سازمان امنیت ملی مصر هم در این نشست حضور خواهند داشت.

این نشست بدنبال رویدادهای خونین روز گذشته در شهرهای مصر و درگیریهای مرگبار امروز در پورت سعید، برگزار می شود.

در درگیریهای روزهای جمعه و شنبه در مصر دستکم 31 نفر کشته و بیش از 670 تن دیگر نیز مجروح شدند.

جبهه نجات ملی مصر (اپوزیسیون) امروز با اعلام اینکه دولت مرسی را مسئول تمام رویدادهای مرگبار دیروز و امروز می داند، هشدار داد، چنانچه راه حلی برای برون رفت از بحران کنونی در کشور پیدا نشود، انتخابات پارلمانی آینده را تحریم خواهد کرد.


اخوان المسلمين از حمايت اکثريت مردم برخوردار نيست

یک کارشناس مصری می گوید، مردم از اخوان المسلمین سرخورده شده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، محمد مرسی رئیس جمهور مصر از مردم خواسته است اعتراضات خود را به شکل صلح آمیز مطرح کنند اما خالد الشامی سردبیر "القدس آنلاین" می گوید مردم به شکل فزاینده از سیاست های اخوان المسلمین سرخورده شده اند.

وی می گوید، مردم به آنها رای دادند تا فرصتی به این گروه بدهند. اما آنها خیلی زود حمایت اکثر مردم را از دست دادند. مردم مصر امروز به این نتیجه رسیده اند که این گروه نمی تواند در عرصه سیاسی به وعده های خود عمل کند زیرا برخی سیاستمداران آن از حمایت مردم سوءاستفاده می کنند.

وی افزود، این افراد زمانی که به قدرت می رسند بسیار متفاوت با وعده های خود عمل می کنند. اینها بخشی از علت خشمی است که امروز در خیابان های مصر مشهود است. اوضاع امروز مصر نشان می دهد که اخوان المسلمین حمایت اکثریت مردم را ندارد و این مردم هستند که آینده این کشور را رقم خواهند زد.

شنبه، 7 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-26 ساعت 13:01
خبر بعدی : حمله شورشیان سوری به زندان ادلب و آزادی زندانیها
خبر قبلی : بحران اتمی؛ باراک: طرح نظامی آمریکا آماده است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -