قزاقستان آماده میزبانی مذاکرات هسته ای با 1+5

ایرنا: وزیر امور خارجه قزاقستان با تاکید بر لزوم حل و فصل مساله هسته ای ایران از راه مذاکره گفت: قزاقستان برای میزبانی مذاکرات تهران و گروه 1+5 آمادگی دارد.

به گزارش ریانووستی، ارلان ادریسوف که در مسکو بسر می برد افزود: قزاقستان آماده است محل مذاکرات ایران و گروه 1+5 در باره برنامه هسته ای این کشور و شرایط مناسب برای برگزاری این مذاکرات را فراهم سازد.

وزیر امور خارجه قزاقستان افزود: رهبری قزاقستان بارها به شرکای غربی گوشزد کرده است که از تشدید رویارویی با ایران خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به شرایط کشور خود امتیازاتی را که در صورت صرف نظر کردن از برنامه هسته ای نظامی نصیب یک کشور می شود، برشمرد.

ˈادریسوف گفت: هدف ما حل و فصل وضعیت پیرامون مساله ایران از شیوه های قابل دسترس می باشد و برای این منظور شهرهای ˈآستانهˈ و ˈآلماتیˈ برای میزبانی مذاکرات ایران و 1+5 آمادگی دارند.

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 تا اواخر ماه ژانویه مذاکره می کنند و در حال حاضر مساله اصلی تعیین مکان این مذاکرات می باشد.

در همین حال امروز ریانووستی به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد که نشست ایران و گروه 1+5 ممکن است در ماه فوریه برگزار شود.

آدينه، 6 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-25 ساعت 22:01
خبر بعدی : چماق جان کری،...چماق سیاست تدوین شده آمریکا
خبر قبلی : تاسیس قرارگاه جنگ نرم در ستاد کل نیروهای مسلح


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -