رژیم یاغی کره شمالی، کره جنوبی را به جنگ تهديد کرد

رژیم کره شمالی روز جمعه تهدید کرد در صورتی که کره جنوبی به دور تازه تحریم های سازمان ملل بپیوندد، به این کشور حمله خواهد کرد.

این در حالی است که واشنگتن اعلام کرده است پس از اقدام موشکی ماه گذشته پیونگ یانگ، در نظر دارد تحریم های اقتصادی بیشتری را علیه رژیم کره شمالی وضع کند.

کره شمالی در سومین روز از مطرح کردن اظهارات تند علیه قدرت های منطقه ای، جنگ لفظی خود را متوجه همسایه خود کرد و گفت، تحریم ها به معنای جنگ و اعلان جنگ علیه ما است..

کره شمالی این هفته همه گفتگوهایی را که برای پایان دادن به برنامه هسته ای این کشور جریان دارد، تحریم و اعلام کرد آزمایش های موشکی و هسته ای بیشتری را انجام می دهد.

تلویزیون دولتی کره شمالی (کی آر تی) پیامی از دولت را پخش کرد که متوجه کره جنوبی بود.

در این پیام که کمیته اتحاد صلح آمیز کره آن را تدوین کرده، آمده است، اگر گروه های دست نشانده خیاننکاران در تحریم های سازمان ملل نقش مستقیم ایفا کنند، کره شمالی به اقدامات مقابله جویانه فیزیکی علیه آنها مبادرت خواهد کرد.

این کمیته نهادی است که مسئول گفتگو با کره جنوبی است.

سئول اعلام کرده است این موضوع را بررسی خواهد کرد که آیا تحریمی وجود دارد که این کشور بتواند آن را در کنار آمریکا اعمال کند یا نه اما تمرکز اکنون بر اجرای قطعنامه های سازمان ملل خواهد بود.

در قطعنامه سازمان ملل به تخلف کره شمالی در نقض قطعنامه های قبلی با انجام دادن آزمایش های موشکی و هسته ای و وارد کردن مواد و فناوری هایی برای این منظور، اشاره شده است.


آدينه، 6 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-25 ساعت 12:01
خبر بعدی : دیدار هیئت اسرائیلی با نماینده اردوغان در استانبول
خبر قبلی : امام جمعه رژیم: فتنه گران در انتخابات تایید نخواهند شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -