افزايش 35 درصدی بهای مسکن طی 2 ماه گذشته

خبرگزاري آريا- رئيس اتحاديه املاک تهران با بيان اين که شايعات انتخاب بازار مسکن را ناآرام مي کند از افزايش 35 درصدي قيمت ها در اين بازار طي 2 ماه گذشته خبرداد.

هرچند بازار مسکن نيمه دوم سال را با رکود آغاز کرد ، اما به نظر مي رسد با نزديک شدن به ماه هاي پاياني سال اين بازار از رکود خارج شده و رنگ و شکل تازه اي به خود گرفته است.

چنانچه رئيس اتحاديه املاک تهران در گفتگو با آريا ، از روزانه 9 هزار معامله در بخش خريد، فروش و اجاره در اين بازار خبرداده و مي گويد با نوسانات مجدد نرخ ارز در روزهاي گذشته قيمت ها در بازار مسکن نيز دستخوش تغيير شده و روند افزايشي داشته است.

مصطفي قلي خسروي با بيان اين که طي 2 ماه گذشته قيمت ها در اين بازار 35 درصد رشد داشته است افزود: وضعيت در بازار مسکن رابطه مستقيم با نرخ ارز دارد.

وي تاکيد کرد: درصورتي که بازار ارز به ثبات نرسد مطمئنا در بخش مسکن با مشکل روبرو خواهيم شد.

قلي خسروي دليل افزايش قيمت ها در اين بازار را جداي از گراني مصالح ساختماني و نوسانات نرخ ارز مربوط به عدم نظارت بر عملکرد شرکت هاي ساختماني دانست و افزود: برخي از اين شرکت ها درکنار وام هاي دولتي زمين را نيز به طور رايگان و يا با قيمت پايين از شهرداري و دولت دريافت مي کنند در حالي که واحدهاي خود را برابر با قيمت آزاد عرضه مي کنند.

وي با اشاره به اين که متاسفانه نظارتي بر عملکرد اين شرکت ها وجود ندارد تصريح کرد: شرکت هاي ساختماني بايد تحت نظارت و کنترل قرار بگيرند، تا به برقراري تعادل در بازار کمک شود.

رئيس اتحاديه املاک دررابطه با تاثير برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال آينده بر بازار مسکن گفت:شايعات انتخابات جو بازار را ناآرام مي کند و بر روي معاملات تاثير گذار است.

قلي خسروي در ادامه ساخت و سازهاي مسکن مهر را مثبت ارزيابي کرد و اظهار داشت : در صورتي که اين پروژه اجرا نمي شد ، الان بايد شاهد نجومي قيمت ها در اين بازار بوديم به طوري که در ميانه شهر قيمت ها به متري 10ميليون تومان مي رسيد.

آدينه، 6 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-25 ساعت 10:01
خبر بعدی : درگیری مسلحانه در سیستان و بلوچستان؛ چند کشته
خبر قبلی : تدابیر نظام اسلامی اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -