50 درصد از صنایع کردستان تعطیل هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با وجود ظرفیت‌های بالای استان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، معدنی، توریستی و تجاری، 50 درصد از واحدهای صنعتی استان تعطیل و درصد بالایی از بقیه آن هم با ظرفیت کم کار می‌کنند.

منصور خاکسار عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در سنندج، فعال‌ترین بخش در اقتصاد استان را بانک‌ها دانست و افزود: بخش حقوقی و اجرائیات بانک‌ها با اجرائیه‌هایی که برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان می‌فرستند بسیار فعال هستند.

وی وضعیت اقتصادی استان را نامطلوب خواند و گفت: از نظر وضعیت اقتصادی در بین 31 استان کردستان رتبه 29 و در رده‌های آخر قرار داریم و نیز از نظر توسعه معدنی در رتبه دوازدهم، ارزش افزوده رتبه بیست و سوم و نیز در بخش درآمد سرانه رتبه بیست و هشتم کشوری هستیم.

خاکسار به میزان پروانه‌های بهره‌برداری و مجوزهای تأسیس واحدهای صنعتی استان اشاره کرده و گفت: تاکنون 1.26 درصد نسبت به کل کشور از پروانه‌های بهره‌برداری سهم استان بوده و نیز 3.38 درصد کشوری از مجوزهای تأسیس در استان بوده است.

وی تصریح کرد: این ارقام نشان می‌دهد که میل به سرمایه‌گذاری و کسب و کار در استان بسیار مطلوب بوده اما فضایی برای کسب و کار وجود ندارد و این مسئله نیاز به اصلاح دارد.

وجود 516 میلیارد تومان سرمایه خفته در استان کردستان

رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از وجود 516 میلیارد تومان سرمایه خفته در استان خبر داد و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در استان به صورت ماشین‌آلات، ساختمان و تأسیسات بلااستفاده وجود دارد.

خاکسار همچنین خواستار ارتقای وضعیت موجود توسط مسئولین استان شده و گفت: پس از حفظ منابع موجود باید منابع جدید اقتصادی و سرمایه‌گذار به استان اضافه شده و نیز سال به سال میزان اشتغالزایی استان پردازش شود.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر 40 درصد از زمین‌های استان به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد که استان ظرفیت 60 درصد کشت را هم در خود دارد و کشاورزی استان نیاز به جراحی دارد.

دوشنبه، 2 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-21 ساعت 09:01

خبر قبلی : سپاه: امنیت خلیج فارس در دست پاسداران است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -