افزایش ۱۰۰ درصدی مرگ معلولان نخاعی

دیگربان: خبرگزاری فارس از افزایش ۱۰۰ درصدی میزان مرگ و زخم بستر معلولان ضایعات نخاعی در ایران خبر داد و نوشت وضعیت معیشتی این بیماران نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد وخیم‌تر شده است.

این خبرگزاری روز یکشنبه (اول بهمن) به نقل از علی ضرابی٬ رئیس مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی نوشته هزینه ماهانه هر یک از این بیماران یک میلیون تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

آقای ضرابی افزوده دولت ماهانه ۴۰ هزار تومان به هر یک از بیماران کمک می‌کند که کفاف هزینه درمان و نگهداری آن‌ها را نمی‌دهد.

در ماه‌های اخیر اخبار متعددی از افزایش هزینه درمان بیماران در ایران منتشر شده و تاکنون گزارش روشنی در خصوص بهبود این شرایط در دست نیست.

نمایندگان مجلس طی این مدت بار‌ها نسبت به بروز بحران در حوزه بهداشت و درمان در پی بی‌اعتنایی دولت برای حل و فصل مشکلات این حوزه هشدار داده‌اند.

این هشدار‌ها در شرایطی داده می‌شود که رمضان محسن‌پور٬ معاون امور مجلس وزارت بهداشت گفته بودجه سال آینده این وزارتخانه در حوزه درمان «انقباضی» و مطابق با «اقتصاد مقاومتی» خواهدبود.

آقای محسن‌پور گفته «در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی دولت، وزارت بهداشت نیز مانند سایر دستگاه‌های دولتی انتظار رشد بودجه را ندارد.»

یکشنبه، 1 بهمن ماه 1391 برابر با 2013-01-20 ساعت 20:01
خبر بعدی : روزنامه داخلی: مرگ بخاطر سوءتغذيه در تهران
خبر قبلی : مرگ چند بیمار به دلیل کمبود داروی بیهوشی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -